Zelená revoluce zvyšuje riziko konfliktů. Rostoucí teploty mohou zažehnout nové války

Radikalismus na obou stranách, jenž je spojen se zaváděním opatření vedoucích k uhlíkové neutralitě, může způsobit v řadě zemí nové ozbrojené konflikty. Budování dalších kapacit obnovitelných zdrojů by mělo probíhat nenásilně.

Radikalismus na obou stranách, jenž je spojen se zaváděním opatření vedoucích k uhlíkové neutralitě, může způsobit v řadě zemí nové ozbrojené konflikty. Budování dalších kapacit obnovitelných zdrojů by mělo probíhat nenásilně.

Celý článek
0

Airbus chce prorazit ve vesmíru. Soustředí se na produkci satelitů

Evropský koncern Airbus, který působí v leteckém, vesmírném a zbrojním průmyslu, se chce ve větší míře zaměřit na vesmírné projekty, zejména na produkci satelitů pro vojenské i civilní využití.

Evropský koncern Airbus, který působí v leteckém, vesmírném a zbrojním průmyslu, se chce ve větší míře zaměřit na vesmírné projekty, zejména na produkci satelitů pro vojenské i civilní využití.

Celý článek
0

Ve startupech se maká, šéf klidně umývá nádobí. Je to cesta, jak dohnat vyspělé země, říká Nosek z Unico

Čím složitější je inovace, tím je pro nás zábavnější, zdůrazňuje Vojtěch Nosek ze společnosti Unico. Byla to parta čtyř vědců, kteří byli nešťastní z toho, že se jejich práce špatně dostává do praxe. A tak vznikl nápad rozjet firmu, která propojuje soukromý a akademický sektor.

Čím složitější je inovace, tím je pro nás zábavnější, zdůrazňuje Vojtěch Nosek ze společnosti Unico. Byla to parta čtyř vědců, kteří byli nešťastní z toho, že se jejich práce špatně dostává do praxe. A tak vznikl nápad rozjet firmu, která propojuje soukromý a akademický sektor.

Celý článek
0

Pomáhat, či nepomáhat

Největší česká automobilka letos do září vydělala přes dvacet miliard. Přesto by měla dostat státní pomoc na mzdy zaměstnanců zavřených fabrik

Pomáhat, či nepomáhat
ilustrační foto | Tomáš Novák, týdeník Hrot

V nejbližších dnech by mělo padnout definitivní rozhodnutí o tom, zda a jak velkou část problémů českého automobilového sektoru převezme na svá bedra státní kasa. Pokud vláda potvrdí předběžnou dohodu z tripartity v polovině října, ještě letos může erár začít posílat automobilkám a jejich dodavatelům příspěvky na mzdy zaměstnanců ve výši stovek milionů až miliard korun.

Vláda, zaměstnavatelé a odboráři většinou nehledají shodu snadno; v případě čipové krize a útlumu výroby v závodech největší automobilky v Česku se ale příliš nehádali. Škodovce a jejím partnerům je podle nich třeba pomoci. Jde o stavební kámen české ekonomiky i exportu a potíže sektoru automotivu by nakonec stát bolely víc, než když teď obětuje pár miliard, znělo jednohlasné vysvětlení.

Zároveň se ale ozývá kritika. Opravdu je úkolem státu, aby pomáhal firmě, která letos za prvních devět měsíců vykázala zisk 23 miliard korun? Kdo jiný už by si měl vytvořit pověstnou „vatu“ na horší časy? A je správné vyplácet státní miliardy podniku, který v minulých letech posílal akcionářům dividendy v desítkách miliard korun?

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit