Komentář: Schodek rozpočtu předčil i covidové roky. Vláda si ho opticky snížila, Eurostat jí na to přišel

Schodek ústředních vládních institucí činil po úpravách loni 346,9 miliardy korun. To je druhý nejvyšší nominální schodek v historii České republiky, píše v komentáři Lukáš Kovanda, hlavní ekonom Trinity Bank.

Schodek ústředních vládních institucí činil po úpravách loni 346,9 miliardy korun. To je druhý nejvyšší nominální schodek v historii České republiky, píše v komentáři Lukáš Kovanda, hlavní ekonom Trinity Bank.

Celý článek
0

Jak v technologiích dohnat USA a Čínu? EU chce pěstovat jednorožce

Evropská unie oznámila, že spojila své síly s firmami rizikového kapitálu, aby podpořila investice do technologických inovací. V hlavní roli jsou obavy, že evropský technologický sektor zaostává za USA i Čínou. 

Evropská unie oznámila, že spojila své síly s firmami rizikového kapitálu, aby podpořila investice do technologických inovací. V hlavní roli jsou obavy, že evropský technologický sektor zaostává za USA i Čínou. 

Celý článek
0

Komentář: Ztrátu ČNB zaplatíme my všichni, radujme se

Je to paradox, ale je to tak: čím lépe v Česku bude a čím pevnější bude koruna, tím větší ztrátu bude hora devizových rezerv ČNB působit. Pokud se něco nezmění, píše analytik Miroslav Zámečník.

Je to paradox, ale je to tak: čím lépe v Česku bude a čím pevnější bude koruna, tím větší ztrátu bude hora devizových rezerv ČNB působit. Pokud se něco nezmění, píše analytik Miroslav Zámečník.

Celý článek
0

Pomáhat, či nepomáhat

Největší česká automobilka letos do září vydělala přes dvacet miliard. Přesto by měla dostat státní pomoc na mzdy zaměstnanců zavřených fabrik

Pomáhat, či nepomáhat
ilustrační foto | Tomáš Novák, týdeník Hrot

V nejbližších dnech by mělo padnout definitivní rozhodnutí o tom, zda a jak velkou část problémů českého automobilového sektoru převezme na svá bedra státní kasa. Pokud vláda potvrdí předběžnou dohodu z tripartity v polovině října, ještě letos může erár začít posílat automobilkám a jejich dodavatelům příspěvky na mzdy zaměstnanců ve výši stovek milionů až miliard korun.

Vláda, zaměstnavatelé a odboráři většinou nehledají shodu snadno; v případě čipové krize a útlumu výroby v závodech největší automobilky v Česku se ale příliš nehádali. Škodovce a jejím partnerům je podle nich třeba pomoci. Jde o stavební kámen české ekonomiky i exportu a potíže sektoru automotivu by nakonec stát bolely víc, než když teď obětuje pár miliard, znělo jednohlasné vysvětlení.

Zároveň se ale ozývá kritika. Opravdu je úkolem státu, aby pomáhal firmě, která letos za prvních devět měsíců vykázala zisk 23 miliard korun? Kdo jiný už by si měl vytvořit pověstnou „vatu“ na horší časy? A je správné vyplácet státní miliardy podniku, který v minulých letech posílal akcionářům dividendy v desítkách miliard korun?

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit