Od TikToku po VR: Jak značky (ne)zvládají platformový chaos
Hrot24, vygenerováno v Midjourney
Od TikToku po VR: Jak značky (ne)zvládají platformový chaos
Digitální prostředí je plné lákadel. Každý rok se objeví „nová“ platforma, která má změnit svět marketingu. Jenže rozlišit, kdy jde o skutečnou příležitost a kdy jen o krátkodobý trend, není vůbec jednoduché. Přiznávám, i já jsem si kdysi myslel, že TikTok je slepá ulička. Ukázalo se, že naopak určil směr, kterým se dnes ubírá velká část komunikace. Jiné platformy, které vypadaly nadějně, už dnes téměř nikdo nezná, například Snapchat.
Jan Skovajsa
Co funguje a proč?
Reálný dopad na značkovou komunikaci mají pořád „staří známí“. Google a Bing díky vyhledávání a SEO, sociální sítě podle svého zaměření: LinkedIn pro jednotlivce a B2B, Facebook pro široké publikum, Instagram a TikTok pro B2C a influencery, YouTube jako silný vyhledávač videí. Pinterest má své místo hlavně v USA. Klíčové je ale to, že některé platformy nejsou klasické sociální sítě, ale spíš vyhledávače s jiným formátem výsledků. Tedy používají místo textu obrázky nebo videa.
Značky paradoxně často nebojují s přebíháním z jedné platformy na druhou, ale spíš s opačným problémem: jsou tak konzervativní, že se na novou síť dostanou až ve chvíli, kdy je její růst za zenitem. Tím pádem ztrácejí nejen šanci na efektivní oslovení, ale i peníze investované do obsahu, který už publikum tolik neoslovuje.
Proč se nenechat strhnout „hypem“
Vsadit bez rozmyslu na novou platformu znamená riskovat, že značná část investic skončí v propadlišti digitálních dějin. Obsah vytvořený pro síť, která se neuchytí, má nulovou hodnotu. Proto je lepší chvíli vyčkat, a spíše než být první, být chytřejší v tom, jak a kde utrácím.
A co VR a metaverse?
Přestože se o nich hodně mluví, zatím se neukazují jako reálný prostor pro značkovou komunikaci. Investice do těchto experimentů je dnes spíš sázkou do loterie.
Digitální prostředí nikdy nebude stabilní. Ale platí jednoduchá rovnice: kdo se nenechá unést hypem, soustředí se na ověřené kanály a má jasnou strategii, ten zvládne i platformový chaos.
Autor je zakladatelem, CEO a zároveň jedním z investorů myTimi
Máte co říci? Pošlete nám svůj komentář na komentare@hrotmedia.cz