Atraktivita ruské severní námořní cesty roste. Směřuje přes ni stále více ropy a plynu do Číny

Námořní cestu arktickými oblastmi využívá pro přepravu ropy a dalších komodit stále více tankerů a lodí, které vyplouvají z ruských přístavů do čínských.

Námořní cestu arktickými oblastmi využívá pro přepravu ropy a dalších komodit stále více tankerů a lodí, které vyplouvají z ruských přístavů do čínských.

Celý článek
0

V sobotu Česko zasáhne spalující vedro. Víte, jak vysoké teploty ovlivňují léky a jejich užívání?

Velmi vysoké teploty neškodí jen lidskému tělu a zvířatům, ale také potravinám a lékům. Jak se však horka projeví na účincích léčivých přípravků a jejich vlivu na naše zdraví?

Velmi vysoké teploty neškodí jen lidskému tělu a zvířatům, ale také potravinám a lékům. Jak se však horka projeví na účincích léčivých přípravků a jejich vlivu na naše zdraví?

Celý článek
0

Komentář: Digitální blamáž roku. Portál stavebníka je nedodělek, jaký Česko ještě nezažilo

Zaměstnanci stavebních úřadů si zčásti rvou vlasy, zčásti se rozčilují a hrozí stávkou, jejich nadřízení píšou naléhavé výzvy ministru pro místní rozvoj Ivanu Bartošovi, shrnuje Pavel Páral.

Zaměstnanci stavebních úřadů si zčásti rvou vlasy, zčásti se rozčilují a hrozí stávkou, jejich nadřízení píšou naléhavé výzvy ministru pro místní rozvoj Ivanu Bartošovi, shrnuje Pavel Páral.

Celý článek
0

Pacient na kolejích

České dráhy projídaly během podzimní vlny covidu sto milionů korun týdně, říká jejich šéf Ivan Bednárik

Pacient na kolejích
Ivan Bednárik | Tomáš Novák týdeník HROT

Na chodbách před sekretariátem vedení Českých drah visí plány na výstavbu nádraží z poloviny 19. století. Připomínají dobu, kdy se v Česku ve velkém budovala železnice a pomalu se po kolejích rozjížděly první vlaky. Slavná éra je už dávno pryč, aktuálně to na drahách spíš než na další rozvoj vypadá na záchrannou misi. Podle informací týdeníku Hrot České dráhy loni jen na jízdném přišly o čtyři miliardy korun, další miliardu budou muset vyčlenit jako rezervu na probíhající obchodní spory. I kvůli aktuální situaci přišel letos v prosinci do vedení Českých drah nový ředitel Ivan Bednárik. „Hodně lidí chápe, že jsem pro ČD a v tomto čase jedno ze správných léčiv. Uvidíme, jak bude pacient reagovat,“ tvrdí.

Jak velký je aktuální průšvih Českých drah? Někde jsem zaslechl, že reálně hrozí, že firma nebude mít v dubnu na výplaty.

Máme schválený podnikatelský plán na rok 2021, dozorčí rada ho schválila jednomyslně na svém posledním zasedání, a desetiletou strategii. Se členy dozorčí rady jsme minulý týden diskutovali o tom, co je nevyhnutelné udělat, aby se naše záměry naplnily. Pokud realita dopadne tak, jak je načrtnutý podnikatelský plán a strategie, bude hospodářský výsledek Českých drah zastabilizovaný. Problém je ale za rok 2020.

V čem?

Za loňský rok bude číslovka hospodaření neutěšená. Nemůžu být zcela konkrétní, protože jak podnikatelský plán pro letošní rok, tak loňské výsledky musím kvůli čerpání prostředků na kapitálových trzích nejdříve oznámit investorům a ratingové agentuře Moody’s, pak s nimi teprve můžu jít ven, a to konkrétně koncem dubna po auditovaných účetních závěrkách.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit