Komentář: Největší zelená fantasmagorie o vašich radiátorech za stovky miliard

Europarlament a členské státy schválily směrnici, která ovlivní životy obyvatel Evropy jako žádná z dosud prosazených částí Green Dealu

Europarlament a členské státy schválily směrnici, která ovlivní životy obyvatel Evropy jako žádná z dosud prosazených částí Green Dealu

Celý článek
0

Ruští oligarchové opustili trh se superjachtami, jejich prodej klesl

Prodej luxusních jachet klesl v minulém roce až o čtyřicet procent. Důvodem je stažení ruských zákazníků z trhu po začátku války na Ukrajině.

Prodej luxusních jachet klesl v minulém roce až o čtyřicet procent. Důvodem je stažení ruských zákazníků z trhu po začátku války na Ukrajině.

Celý článek
0

Emun spouští v Česku nový private equity fond. Zaujme správce rodinného majetku, nadace nebo církve

Nový fond GPE se zaměřuje na investice do globálního soukromého kapitálu. Podle společnosti Emun zpřístupní menším investorům příležitosti, které jsou běžně určené pouze pro velké investiční instituce.

Nový fond GPE se zaměřuje na investice do globálního soukromého kapitálu. Podle společnosti Emun zpřístupní menším investorům příležitosti, které jsou běžně určené pouze pro velké investiční instituce.

Celý článek
0

Pacient na kolejích

České dráhy projídaly během podzimní vlny covidu sto milionů korun týdně, říká jejich šéf Ivan Bednárik

Pacient na kolejích
Ivan Bednárik | Tomáš Novák týdeník HROT

Na chodbách před sekretariátem vedení Českých drah visí plány na výstavbu nádraží z poloviny 19. století. Připomínají dobu, kdy se v Česku ve velkém budovala železnice a pomalu se po kolejích rozjížděly první vlaky. Slavná éra je už dávno pryč, aktuálně to na drahách spíš než na další rozvoj vypadá na záchrannou misi. Podle informací týdeníku Hrot České dráhy loni jen na jízdném přišly o čtyři miliardy korun, další miliardu budou muset vyčlenit jako rezervu na probíhající obchodní spory. I kvůli aktuální situaci přišel letos v prosinci do vedení Českých drah nový ředitel Ivan Bednárik. „Hodně lidí chápe, že jsem pro ČD a v tomto čase jedno ze správných léčiv. Uvidíme, jak bude pacient reagovat,“ tvrdí.

Jak velký je aktuální průšvih Českých drah? Někde jsem zaslechl, že reálně hrozí, že firma nebude mít v dubnu na výplaty.

Máme schválený podnikatelský plán na rok 2021, dozorčí rada ho schválila jednomyslně na svém posledním zasedání, a desetiletou strategii. Se členy dozorčí rady jsme minulý týden diskutovali o tom, co je nevyhnutelné udělat, aby se naše záměry naplnily. Pokud realita dopadne tak, jak je načrtnutý podnikatelský plán a strategie, bude hospodářský výsledek Českých drah zastabilizovaný. Problém je ale za rok 2020.

V čem?

Za loňský rok bude číslovka hospodaření neutěšená. Nemůžu být zcela konkrétní, protože jak podnikatelský plán pro letošní rok, tak loňské výsledky musím kvůli čerpání prostředků na kapitálových trzích nejdříve oznámit investorům a ratingové agentuře Moody’s, pak s nimi teprve můžu jít ven, a to konkrétně koncem dubna po auditovaných účetních závěrkách.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit