Atraktivita ruské severní námořní cesty roste. Směřuje přes ni stále více ropy a plynu do Číny

Námořní cestu arktickými oblastmi využívá pro přepravu ropy a dalších komodit stále více tankerů a lodí, které vyplouvají z ruských přístavů do čínských.

Námořní cestu arktickými oblastmi využívá pro přepravu ropy a dalších komodit stále více tankerů a lodí, které vyplouvají z ruských přístavů do čínských.

Celý článek
0

V sobotu Česko zasáhne spalující vedro. Víte, jak vysoké teploty ovlivňují léky a jejich užívání?

Velmi vysoké teploty neškodí jen lidskému tělu a zvířatům, ale také potravinám a lékům. Jak se však horka projeví na účincích léčivých přípravků a jejich vlivu na naše zdraví?

Velmi vysoké teploty neškodí jen lidskému tělu a zvířatům, ale také potravinám a lékům. Jak se však horka projeví na účincích léčivých přípravků a jejich vlivu na naše zdraví?

Celý článek
0

Komentář: Digitální blamáž roku. Portál stavebníka je nedodělek, jaký Česko ještě nezažilo

Zaměstnanci stavebních úřadů si zčásti rvou vlasy, zčásti se rozčilují a hrozí stávkou, jejich nadřízení píšou naléhavé výzvy ministru pro místní rozvoj Ivanu Bartošovi, shrnuje Pavel Páral.

Zaměstnanci stavebních úřadů si zčásti rvou vlasy, zčásti se rozčilují a hrozí stávkou, jejich nadřízení píšou naléhavé výzvy ministru pro místní rozvoj Ivanu Bartošovi, shrnuje Pavel Páral.

Celý článek
0

Oprav a leť

Velké letecké opravny s českými miliardáři v zádech vyhlížejí očkování a sázejí na chuť lidí vrátit se do vzduchu. Letní špička jim mnohé naznačí

Oprav a leť
K tradičně největším zákazníkům skupiny Avia Prime patří aerolinky ze skupiny Lufthansa, ale také třeba EasyJet, Air France nebo Finnair. | Archiv

Nejsou na první pohled vidět tolik jako třeba tuzemské aerolinky Smartwings Jiřího Šimáně. Cestující s nimi nepřijdou do kontaktu, pracují v pozadí a jejich klienty jsou právě kolabující letecké společnosti. Ale i zde se šikují tuzemští miliardáři a i zde se pochopitelně počítají ztráty kvůli prázdnému nebi.

Řeč je o velkých leteckých opravnách, do kterých v minulosti investovala například zbrojařská skupina Czechoslovak Group Michala Strnada nebo také fond Hartenberg Jozefa Janova, který spravuje miliardy premiéra Andreje Babiše.

Janov v minulosti koupil v této branži několik zahraničních závodů a vytvořil jednoho z nejvýznamnějších evropských hráčů v oboru. Přiznává, že zdaleka nešlo o jednoduchý projekt. Vstup do odvětví provázela složitá restrukturalizace akvírovaných firem, ale dnes je jeho leteckoopravárenská skupina Avia Prime v solidní formě, má opravny v Polsku, ve Slovinsku a v Srbsku, a když zrovna svět neuzemní pandemie čínské chřipky, utrží ročně kolem 90 milionů eur, v přepočtu tedy zhruba 2,3 miliardy korun.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit