Jaroslav Míl: Komunitní energetika zdraží elektřinu, za energie přitom už teď platíme dvakrát

Zavedli jsme si nesmyslné emisní povolenky, stačily normy, které by museli výrobci dodržovat. Takhle platíme za energie dvakrát, nejdřív na nákupu emisních povolenek, a poté na dotacích pro výrobce, tvrdí bývalý generální ředitel ČEZ a prezident Svazu průmyslu Jaroslav Míl.

Zavedli jsme si nesmyslné emisní povolenky, stačily normy, které by museli výrobci dodržovat. Takhle platíme za energie dvakrát, nejdřív na nákupu emisních povolenek, a poté na dotacích pro výrobce, tvrdí bývalý generální ředitel ČEZ a prezident Svazu průmyslu Jaroslav Míl.

Celý článek
0

Americký výrobce čipů Onsemi investuje v Česku 46 miliard, rozšíří závod v Rožnově

Americký výrobce polovodičů Onsemi rozšíří výrobu ve svém závodě v Rožnově pod Radhoštěm na Vsetínsku. Hodnota plánované investice je dvě miliardy dolarů (cca 46,3 miliardy korun). Podle ministra průmyslu a obchodu Jozefa Síkely (STAN) jde o největší investici v moderní historii Česka.

Americký výrobce polovodičů Onsemi rozšíří výrobu ve svém závodě v Rožnově pod Radhoštěm na Vsetínsku. Hodnota plánované investice je dvě miliardy dolarů (cca 46,3 miliardy korun). Podle ministra průmyslu a obchodu Jozefa Síkely (STAN) jde o největší investici v moderní historii Česka.

Celý článek
0

Dodavatel Applu hlásí průlom v polovodičových bateriích, slibuje znásobení kapacity

Japonská firma TDK tvrdí, že nový materiál umožní prodloužit výdrž drobným elektronickým zařízením. Elektromobily si ještě počkají.

Japonská firma TDK tvrdí, že nový materiál umožní prodloužit výdrž drobným elektronickým zařízením. Elektromobily si ještě počkají.

Celý článek
0

Oprav a leť

Velké letecké opravny s českými miliardáři v zádech vyhlížejí očkování a sázejí na chuť lidí vrátit se do vzduchu. Letní špička jim mnohé naznačí

Oprav a leť
K tradičně největším zákazníkům skupiny Avia Prime patří aerolinky ze skupiny Lufthansa, ale také třeba EasyJet, Air France nebo Finnair. | Archiv

Nejsou na první pohled vidět tolik jako třeba tuzemské aerolinky Smartwings Jiřího Šimáně. Cestující s nimi nepřijdou do kontaktu, pracují v pozadí a jejich klienty jsou právě kolabující letecké společnosti. Ale i zde se šikují tuzemští miliardáři a i zde se pochopitelně počítají ztráty kvůli prázdnému nebi.

Řeč je o velkých leteckých opravnách, do kterých v minulosti investovala například zbrojařská skupina Czechoslovak Group Michala Strnada nebo také fond Hartenberg Jozefa Janova, který spravuje miliardy premiéra Andreje Babiše.

Janov v minulosti koupil v této branži několik zahraničních závodů a vytvořil jednoho z nejvýznamnějších evropských hráčů v oboru. Přiznává, že zdaleka nešlo o jednoduchý projekt. Vstup do odvětví provázela složitá restrukturalizace akvírovaných firem, ale dnes je jeho leteckoopravárenská skupina Avia Prime v solidní formě, má opravny v Polsku, ve Slovinsku a v Srbsku, a když zrovna svět neuzemní pandemie čínské chřipky, utrží ročně kolem 90 milionů eur, v přepočtu tedy zhruba 2,3 miliardy korun.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit