Navrhuje barvy pro Mazdu, inspiruje se i v módě. Našim autům svědčí kontrast, říká Alena Gersonde

Estetické i praktické aspekty barevného designu řeší ve své práci Alena Gersonde. Vývoj barev trvá klidně několik let, přičemž je potřeba „mířit“ tak, aby i v budoucnu byly neustále trendy, žádané a svěží.

Estetické i praktické aspekty barevného designu řeší ve své práci Alena Gersonde. Vývoj barev trvá klidně několik let, přičemž je potřeba „mířit“ tak, aby i v budoucnu byly neustále trendy, žádané a svěží.

Celý článek
0

Saúdové varují před propadem ropy na 50 dolarů za barel. Bolelo by to Rusko nebo Irák

Saúdská Arábie varuje členy OPEC+, kteří nebudou dodržovat těžební kvóty, že cena ropy spadne na úroveň padesáti dolarů za barel. Hrozba směřuje hlavně k Iráku, Rusku a Kazachstánu.

Saúdská Arábie varuje členy OPEC+, kteří nebudou dodržovat těžební kvóty, že cena ropy spadne na úroveň padesáti dolarů za barel. Hrozba směřuje hlavně k Iráku, Rusku a Kazachstánu.

Celý článek
0

Online schránka důvěry: Startup FaceUp řeší na školách šikanu, ve firmách bossing. Teď nabírá 70 milionů

Ondřeje Fryce, který vybudoval internetový obchod Mall a díky jeho prodeji patří mezi nejbohatší Čechy, zaujal FaceUp svou „pozoruhodnou globální jízdou“.

Ondřeje Fryce, který vybudoval internetový obchod Mall a díky jeho prodeji patří mezi nejbohatší Čechy, zaujal FaceUp svou „pozoruhodnou globální jízdou“.

Celý článek
0

Od obleků na míru k ojetým vozům

Zazářil jako startupový nadšenec, založil a prodal oděvní značku, vyučoval inovace, psal knihy. Teď Stanislav Gálik mění byznys s ojetými vozy ve skupině Aures.

Od obleků na míru k ojetým vozům
Stanislav Gálik | Tomáš Novák týdeník HROT

Už během studií psychologie na Masarykově univerzitě v Brně založil Stanislav Gálik prémiovou oděvní značku Galard. Za pár let ji prodal za miliony korun brněnské investiční skupině DRFG a byl zářivou hvězdou mezi mladými byznysmeny. Napsal několik knih, například oceňovaný titul Psychologie přesvědčování, získal pedagogické ostruhy z několika vysokých škol, pracoval na projektech s Českou spořitelnou a také na vedení vlastního inovačního centra Unifer. 

Byl to také on, kdo přivedl Michala Mičku k Davidu Rusňákovi, šéfovi skupiny DRFG, a tím svého vrstevníka, kamaráda a taktéž milovníka módy nasměroval do světa vrcholového byznysu. O tom, jak dopadla zářivá kometa Michala Mičky, se v posledních měsících napsalo mnoho. Sám Gálik zvolil mnohem méně nápadnou, zato zřejmě bezpečnější kariérní cestu. Před třemi lety totiž spojil síly s mezinárodní skupinou Aures Holdings, do které patří mimo jiné tuzemská jednička s ojetými vozy AAA Auto. Ze startupového solitéra se tak stal spíše korporátním manažerem. Kulturní šok to pro něj prý nebyl. 

„Líbí se mi, že je to najednou týmovější sport. I když děláte startup, najímáte si lidi, ale pořád je to vaše firma, vaše peníze a vaše riziko. Tohle je úplně jiná hra. Řídím si tým, v jehož rámci se snažím obklopovat chytřejšími lidmi, než jsem já. Žene vás to dál. A taky mě baví ta mezinárodní hra. Řešit evropské země, soupeřit s globálními hráči,“ rozpovídá se.

„To mě dnes uspokojí víc než si hrát s vlastním lokálním projektem a řešit, že po pražské pobočce příští rok otevřu také v Brně. Nic proti tomu. Také jsem si to zkusil, má to svoje kouzlo, ale teď chci velkou hru,“ říká.  

Ve skupině, která se zaměřuje na obchod s ojetými vozy v několika evropských zemích, má totiž Gálik na starosti inovace, digitalizaci byznysu, západní expanzi a nové obchodní modely. Je generálním ředitelem inovačního centra Aures Laboratories, jež pod jeho vedením vyvinulo aplikace na analýzu big dat, které mají firmě i zákazníkům pomáhat mapovat trh s ojetými vozy. Měl také na starosti modernizaci Mototechny, když se svým týmem vytvořil obchod s investičními vozy Mototechna Classic a půjčovnu aut Mototechna Drive. 

Od letošního jara je předsedou představenstva ambiciózní společnosti Driverama Holdings, která má zaštítit evropskou expanzi skupiny Aures. První krůčky dělá v Německu a Gálik si načasování a reakci trhu nemůže vynachválit. 

Celý rozhovor se Stanislavem Gálikem o trhu s auty, jeho profesní cestě i o tom, jak je důležité mít v byznysu kliku, čtěte v aktuálním vydání týdeníku Hrot, které vyšlo 16. srpna.