Atraktivita ruské severní námořní cesty roste. Směřuje přes ni stále více ropy a plynu do Číny

Námořní cestu arktickými oblastmi využívá pro přepravu ropy a dalších komodit stále více tankerů a lodí, které vyplouvají z ruských přístavů do čínských.

Námořní cestu arktickými oblastmi využívá pro přepravu ropy a dalších komodit stále více tankerů a lodí, které vyplouvají z ruských přístavů do čínských.

Celý článek
0

V sobotu Česko zasáhne spalující vedro. Víte, jak vysoké teploty ovlivňují léky a jejich užívání?

Velmi vysoké teploty neškodí jen lidskému tělu a zvířatům, ale také potravinám a lékům. Jak se však horka projeví na účincích léčivých přípravků a jejich vlivu na naše zdraví?

Velmi vysoké teploty neškodí jen lidskému tělu a zvířatům, ale také potravinám a lékům. Jak se však horka projeví na účincích léčivých přípravků a jejich vlivu na naše zdraví?

Celý článek
0

Komentář: Digitální blamáž roku. Portál stavebníka je nedodělek, jaký Česko ještě nezažilo

Zaměstnanci stavebních úřadů si zčásti rvou vlasy, zčásti se rozčilují a hrozí stávkou, jejich nadřízení píšou naléhavé výzvy ministru pro místní rozvoj Ivanu Bartošovi, shrnuje Pavel Páral.

Zaměstnanci stavebních úřadů si zčásti rvou vlasy, zčásti se rozčilují a hrozí stávkou, jejich nadřízení píšou naléhavé výzvy ministru pro místní rozvoj Ivanu Bartošovi, shrnuje Pavel Páral.

Celý článek
0

O čem mluví miminka a proč školu tak patláme

Máme nový školní rok, a tak se rozhovor o vzdělávání vyloženě nabízí. Možná vás ale překvapí, koho jsme si na něj vybrali: bývalého šéfa ČEZ Martina Romana. Ten se dnes školství díky své investici do prestižního gymnázia PORG hodně věnuje a k tomu si také doplnil vzdělání.

Má magisterský titul z pedagogiky na University College of London, asi nejlepší, co v téhle branži ve světě existuje. Z Anglie si Roman odnesl určité představy a nároky na vzdělávání, které ovšem tvrdě narážejí na českou realitu.

Nemusíte souhlasit se vším, co o vzdělávání u nás soudí, ale určitě si zapamatujete, co říká o katastrofálním nedostatku znalostí, které si středoškoláci odnášejí ze školy, a důvodech, proč tomu tak je – protože toho na ně valíme absurdně moc a neobtěžujeme se (nebo nemáme čas) to s nimi procvičovat. Tato promarněná příležitost nás může přijít velmi draho.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit