Náramek, náhrdelník, tónovaná skla, ale kde je brož a kašmír?
Foto: Shutterstock.com
Móda
Letošní symboly úspěchu ukradli muži ženám. Fashion trendy roku 2025 se lesknou a třpytí
Loni to byly luxusní ponožky, letos je to drahá brož na klopě. V roce 2025 úspěšní muži opět mění barvy i materiály podle nejnovějších módních trendů. Kdo chce ukázat, že má vkus i cash, sáhne hlouběji do kapsy – nejlépe do té u kašmírových kalhot.
ptk
Žádný outfit není kompletní bez kvalitních šperků a letos se klenoty vracejí na výsluní, píše Business Insider. Před pár měsíci mužům stačily hodinky, v roce 2025 je ale ze zápěstí vytlačuje náramek.
U luxusních značek nakupují zákazníci také stříbrné řetězy s tmavými kameny a článkové prsteny, za novinky neváhají zaplatit stovky i desítky tisíc dolarů (tedy stovky tisíc až miliony korun).
Pozoruhodným hitem je okrasa, kterou máme spojenou spíš se staršími dámami - brož. Zvláštní slabost pro ně měla někdejší americká ministryně zahraničí českého původu Madeleine Albrightová, která pomocí drahého doplňku dokonce vysílala podprahové vzkazy. Když ji například tehdejší irácký vůdce Saddám Husajn označil za „hada“, připnula si během vyjednávání o Iráku brož s tímto plazem.
Doplněk si teď přivlastnili muži a dávají pomocí něj najevo, že v trendech nejsou pozadu.
Adrian Brody in another STUNNING BROOCH at the Oscars https://t.co/7wVvTVNo67 pic.twitter.com/Sr8u6m98l5
— GQ Magazine (@GQMagazine) March 2, 2025
Třpyt brože na večerním saku neunikl znalcům módy při pózování filmových i hudebních hvězd na červeném koberci, leskne se ale i na džínových bundách, košilích a jiném ležérním oblečení. Někteří designéři navrhují řetízkové brože nebo kousky ve tvaru monogramu.
Stále vlivnější začínají být japonské značky. Movitější muži si překvapivě oblíbili prémiové pracovní oblečení. Frčí mikiny s kapucí, batůžky, vysoké boty a denim. Zájem je třeba o japonskou značku Visvim– za zmíněné kusy zaplatíte i 800 dolarů (cca 18 700 korun).
Generace Z vdechla nový život značce, která je na trhu už od 80. let. Chrome Hearts prodává módní doplňky všeho druhu – od prstenů a brýlí po tepláky, mikiny a, jak ukázal americký herec Timothée Chalamet, i kožené bundy a kalhoty.
Řetízek vyjde třeba na 70 dolarů (cca 1640 korun), ale za luxusnější set, který navíc ani není v běžném prodeji, může zájemce zaplatit skoro pět milionů korun. Raritní sadu řetězů s křížem v černém rhodiu s diamanty totiž majitel prodává za 200 tisíc dolarů.
Chrome Hearts možná není pro každého – všeobecná shoda ale panuje na kašmíru. Někomu vyhovuje kašmírový kabát, jiný neváhá zaplatit tisíce dolarů za svetr od značky Loro Piana (cca 46 tisíc korun).
Pak je tu trend, který v našich zeměpisných šířkách pomohl s urputností ledoborce prorazit herec Ondřej Vetchý. Na svět se přes tónovaná skla brýlí už léta dívá i jeho americký kolega Robert Downey Jr., v březnu v nich byli ale spatřeni také písničkář Teddy Swims nebo americký stylista Law Roach.
K dokreslení zjevu dobře zaopatřeného šviháka nesmí chybět doplněk, který není vidět, ale pozná se po čichu. Když mají movití úspěšní muži zmínit parfém, po kterém nejčastěji sáhnou, většinou je to Le Labo. Momentálně frčí Santal 33, Thé Noir 29 nebo Jasmin 17 (každý z nich běžně stojí kolem 230 dolarů, tedy cca 5400 korun).
Poslední novinka působí trochu jako omyl. Až příště uvidíte muže v kašmírovém kabátě, s broží na klopě a kabeličkou Puzzle od firmy Loewe, budete si patrně myslet, že čeká na svou přítelkyni.
Ve skutečnosti ale není vyloučeno, že je titěrné úložiště na kreditku a klíče jeho. Na TikToku se zavazadlem chlubí řada influencerů – za Puzzle zaplatíte 4000 dolarů (cca 93 600 korun), kdo chce ušetřit, spokojí se s Fold Shopper za 1250 dolarů (cca 29 tisíc korun).
Seeing the sights of Paris with S.COUPS wearing LOEWE Fall Winter 2024 collection, including a workwear jacket, an Anagram tank top, and Anagram denim jeans with a large Puzzle Edge bag. #LOEWE pic.twitter.com/kXr2VOeWBl
— LOEWE (@LoeweOfficial) October 2, 2024