TV Nova
Měsíc v médiích IV
Prchal po deseti letech končí u Babiše
Marketér Marek Prchal a expremiér a neúspěšný finalista prezidentských voleb Andrej Babiš (ANO) po deseti letech ukončili spolupráci. Prchal to potvrdil webu Info.cz. Důvodem podle něj není výsledek prezidentských voleb, konec v marketingovém týmu hnutí ANO byl naplánován už před nimi. „Bylo to deset let, které jsou jednou za život,“ řekl pro Info.cz Prchal. „S Andrejem Babišem jsme se rozloučili a popřáli si hodně štěstí,“ dodal.
Prchala pár dní před druhým kolem prezidentských voleb ze svých řad vyloučilo sdružení reklamních profesionálů Art Directors Club Czech Republic (ADC). Babišovu kampaň před druhým kolem prezidentských voleb totiž považovalo za neetickou.
„Je pravda, že náš marketér kampaň úplně nezvládl. Úplně se nepovedl ten billboard, na kterém neměl být voják, ale generál a měl mluvit o míru. A ne o válce. Měli jsme se také víc držet hesla, že pomáhám lidem,“ řekl Babiš v rozhovoru pro Mladou frontu Dnes. Konkrétní jméno marketéra ale neuvedl. Ani hnutí ANO složení svého marketingového týmu pro prezidentskou kampaň nekomentovalo.
Prchal byl součástí marketingového týmu ANO od roku 2013, kdy se Babišovo hnutí dostalo do Sněmovny a získalo 47 mandátů. Stalo se součástí vlády Bohuslava Sobotky spolu s ČSSD a KDU-ČSL.
Prchal jako odborník na online komunikaci a sociální sítě byl od té doby u všech kampaní. Babiš ho po sněmovních volbách v roce 2017 označil za „génia sociálních sítí“, chválil ho i za knihu O čem sním, když náhodou spím. Po prohraných prezidentských volbách předminulou sobotu Babiš prohlásil: „I ten Prchal není žádným autorem ničeho, není to pravda.“
Jak informovaly Blesk a Deník N, od Babiše odcházejí i další. V hnutí ANO tak končí mluvčí Vladimír Vořechovský a šéfka Babišovy prezidentské kampaně Tünde Bartha. Vedle toho se poslanci zabývají možným střetem zájmů Daniela Köppla, člena rady pro vysílání, který po prvním kole prezidentských voleb mluvil v televizi z Babišova štábu. Köppl tvrdí, že nebyl členem Babišova volebního týmu ani marketingového týmu ANO, pracuje pouze pro Karla Havlíčka (ANO) coby místopředsedu Sněmovny a analýzy, které v minulosti pro ANO vypracovával, byly bez komunikačních doporučení. Mediální výbor Sněmovny přesto doporučil plénu Köppla z rady odvolat. Podobně i sama rada pro vysílání dřív konstatovala, že mohlo dojít k porušení vysílacího zákona, podle něhož se radní nemají dopouštět „takového jednání, které narušuje jeho důstojnost, nestrannost nebo nezávislost, anebo zpochybňuje nezávislost nebo nestrannost rady“.
Marek Wollner odchází z ČT
Archiv
Šéfredaktor reportážní publicistiky Marek Wollner po 23 letech odešel z České televize. „Tento krok je výsledkem vzájemné dohody, náročné pro obě strany,“ oznámila ČT k odchodu hlavního tvůrce týdeníku Reportéři ČT. Wollnerův odchod následoval zhruba měsíc a půl poté, co na něj autorka jiného publicistického týdeníku ČT 168 hodin Nora Fridrichová podala podnět kvůli jeho údajně nevhodnému chování na pracovišti. Ten následně prošetřovala interní komise, zřízená generálním ředitelem ČT Petrem Dvořákem, která o tom vypracovala neveřejnou zprávu. „Zpráva neobsahuje informace, které by vedly k podezření, že mohl být spáchán jakýkoli trestný čin,“ zdůraznil před Radou ČT ředitel komunikace Vít Kolář. „Moje odpověď vyvrátí drtivou většinu věcí, které se mně kladou za vinu,“ uvedl Wollner ke svému písemnému vyjádření ke zprávě. Komise, jejíž členové jsou vázáni mlčenlivostí a jejíž složení nebylo zveřejněno, v ČT dál prošetřuje podnět na nevhodné chování vůči podřízeným, který Wollner v reakci podal na zmíněnou Fridrichovou.
Hřebejk i Hejlík místo HBO na SkyShowtime
Celkem 21 původních pořadů z knihovny HBO Max bude na evropském trhu součástí streamovací služby SkyShowtime, pro Evropu určeného společného podniku amerických mediálních koncernů Comcast a Paramount, který má do Česka dorazit 14. února. SkyShowtime pořady přebírá poté, co se skupina Warner Bros. Discovery loni rozhodla utlumit lokální produkci HBO v Evropě. Koupené série SkyShowtime využije při své probíhající expanzi na kontinentu. Jedná se o exkluzivní práva celkem na 168 epizod, respektive 150 hodin původního obsahu. Z tuzemských seriálů jde o šestidílnou sérii Ivana Zachariáše ze sklonku osmdesátých let Bez vědomí, cestovatelskou sérii Lukáše Hejlíka a jeho dcery Spolu a hladoví a chystaný šestidílný česko-slovenský komediální seriál režiséra Jana Hřebejka Vítěz.
Zdeněk Pohlreich jde z Primy na Novu
Řadu let byl šéfkuchař Zdeněk Pohlreich tváří televize Prima, pro kterou točil nejrůznější série z prostředí gastronomie. Se svým novým pořadem se teď objeví na konkurenční televizi Nova. Ta připravuje novinku s názvem Pohlreichův souboj restaurací. Půjde v ní o nápady, koncepty a kreativitu šéfkuchařů. Do soutěže Pohlreich z doporučení diváků vybere dvanáct restaurací, které pak projdou jeho zátěžovým testem. „Jde o kombinaci zábavy, napětí a dobrého jídla z kvalitních surovin,“ říká showrunner připravovaného pořadu Radovan Síbrt. Formát vychází z britského pořadu Ramsay’s Best Restaurant s Gordonem Ramsaym, vysílaného od roku 2010. „Za poslední roky se stav české gastronomie proměnil k lepšímu. A tak už se mi nechce jezdit a nahánět ty, co to dělají špatně. Naopak, chtěl bych ukázat nejlepší restaurace. Ne nutně ty nejznámější, nechtěl bych ukazovat ty, které každý zná, které plní stránky médií. Spíš hledáme něco, čemu pracovně říkáme ‚neobroušené diamanty‘,“ vysvětluje Pohlreich.
Pohlreich se díky Primě stal známým především sérií Ano, šéfe!, uváděnou v letech 2009 až 2018 a dodnes reprízovanou. Show nebyla jenom v televizi, s názvem Ano, šéfe! vznikl i časopis. Řada hlášek a situací z pořadu zlidověla, jako řetízek od babičky v jiném hrníčku nebo kluk, co si přišel hrát s kamením. V dalších letech Pohlreich pro Primu připravoval návazné show Na nože!, Šéf na grilu, Vařte jako šéf!, Česko vaří s Pohlreichem živě, Už dost, šéfe!, Rozpal to, šéfe!, Teď vaří šéf! či Zdeňkova akademie, ale také předloňskou seznamku První večeře (v originále First Dates).
Nova v posledních letech opakovaně nasazuje dva kulinářské pořady, jsou to MasterChef Česko a Souboj na talíři. A uvádí: „Pohlreichův souboj restaurací se bude vysílat v rámci letošní jarní sezony. A věříme, že to je začátek dlouhodobější spolupráce se Zdeňkem Pohlreichem.“
Kde jsme je sledovali
Nejsledovanější debatu kandidátů před prvním kolem lednových prezidentských voleb odvysílala komerční televize Nova, nejsledovanější duel finalistů Petra Pavla a Andreje Babiše před druhým kolem přinesla veřejnoprávní Česká televize.
Měsíc v médiích IV
Zájem diváků o televizní střety byl o poznání nižší než při volbě před pěti lety. Tehdy duel Miloše Zemana a Jiřího Drahoše na ČT sledovalo rekordních 2,7 milionu lidí, na Primě 2,2 milionu.
Miliarda do seriálů na Primě+
Komerční televize Prima spouští 8. února vlastní streamovací službu Prima+. Koncipuje ji jako nabídku pro celou rodinu a počítá s masivní investicí do původního obsahu, konkrétně do desítek nových seriálů pod hlavičkou Prima+ Originals. V následujících třech letech 2023 až 2025 hodlá TV Prima investovat více než miliardu korun, oznámil generální ředitel Primy Marek Singer (na snímku s logem nové videotéky). Dodal, že třináct seriálů už je vyrobených či ve výrobě, dalších 28 v přípravné fázi. Patří mezi ně avizované série Sedm schodů k moci, Půlnoční zpověď, Pod hladinou či Agrometal. Nově byly představeny cykly Bodyguardi nebo Zákony vlka. „Už na začátku tam budeme mít několik nových seriálů a pak každý měsíc budeme přidávat další,“ uvedl šéf Primy. Nová videotéka podle něj přinese každý týden alespoň dva nové díly některého ze seriálů.
Archiv
Seriály natáčené výhradně pro Primu+ budou k dispozici pouze platícím divákům, nová videoslužba nicméně nabídne tři různé tarify. Základní je zdarma, ale zájemce se nevyhne reklamám a dostane se jen k archivu v televizi odvysílaných pořadů, a to pouze v kvalitě SD.
K tomu bude k dispozici živé vysílání kanálů Primy a pět uživatelských profilů. Za 99 korun měsíčně a přitom s polovičním množstvím reklamy budou k dispozici původní seriály, předpremiéry televizních seriálů, a navíc filmy, celkem přes dva tisíce titulů, to vše v kvalitě HD. To vše, a navíc kompletně bez reklamy bude stát 149 korun měsíčně.
Připravil Ondřej Aust, šéfredaktor webu Médiář
Denní novinky z médií a marketingu v Česku najdete na www.mediar.cz