Ksenia Gamazova (ex-NutrionPro, ex-AAA Auto) přebírá výkonnostní marketing Knihobotu

Ksenia Gamazova (ex-NutrionPro, ex-AAA Auto) přebírá výkonnostní marketing Knihobotu

se souhlasem Knihobot

Posily v Knihobotu

Knihobot posiluje klíčové pozice: Marketingová tahounka a logistický stratég nastupují na palubu

Český knižní fenomén Knihobot nezastavuje. Aby totiž udržel tempo téměř 100% ročního růstu i mezinárodní expanzi, přivádí do týmu dva těžké kalibry: Kseniu Gamazovu jako novou šéfku výkonnostního marketingu a Jaroslava Trhlíka, který převezme otěže logistiky. Oba přicházejí s jasnými cíli.

Galerie (2)

Ksenia Gamazova, nová Head of Performance Marketing, není žádný nováček. Do Knihobotu míří z NutrionPro, kde stála u zrodu značky a šest let vedla marketing. Pod jejím vedením startup vyrostl v největšího hráče krabičkových diet v Praze, dosáhl tříletého růstu tržeb o 100–200 % ročně a úspěšně expandoval do Polska a Německa. Její cesta však začala jinde – téměř 13 let strávila v AAA Auto, kde získala pevné základy v datové analytice, trackingu a SEO.

„Právě AAA Auto mi dalo klíčové technické znalosti, které dnes využívám při řízení výkonnostních kampaní,“ vysvětluje Gamazova. V Knihobotu povede digitální tým a všechny výkonnostní kanály. Jejím úkolem je vybudovat „výkonný růstový engine“ – systém pro rychlé testování hypotéz, datové optimalizace a škálování kampaní napříč všemi trhy.

Zakladatel Knihobotu Dominik Gazdoš si jejího nástupu váží: „Protože performance marketingu do hloubky rozumím a považuji ho za stěžejní, bylo těžké mě přesvědčit. Ksenia to zvládla tak, že jsem ji naopak nějaký čas přemlouval já. Oceňuji její vlastní iniciativu a obrovskou motivaci.“ Gamazovu lákala firemní kultura: „Knihobot mě oslovil ambicí, lidským a motivovaným týmem. S jasnou vizí, silným produktem a rychlým tempem se tu dá vytvořit něco velkého. Chci posunout digitální růst na další úroveň a pomoci s mezinárodní expanzí.“

Logistický mozek z Amazonu: Robotické sklady a globální ambice

Stejně strategické je i angažmá Jaroslava Trhlíka na pozici Fulfillment Center Managera. Přichází z Amazonu, kde jako Operations Manager řídil klíčové projekty – včetně otevření prvního plně robotického skladu v Česku, který se pod jeho vedením probojoval mezi TOP 3 podobných budov Amazonu na světě. „Byla to unikátní zkušenost: od optimalizace robotických procesů po doručení zásilky ještě v den objednávky,“ popisuje Trhlík. Předtím získal manažerské zkušenosti v IKEA, kde jako Country Manager vedl prodej kuchyní a obývacích pokojů napříč ČR, Maďarskem a Slovenskem.

Jeho mise v Knihobotu je jasná: zajistit hladký chod logistiky pro téměř 100% roční růst. Povede provoz fulfillment center v Kolbenově a Hostivaři, odkud se expeduje doslova do celého světa. Denně tu zpracují přes 20 tisíc příchozích i odchozích knih, včetně titulů z Francie, Itálie či Španělska. „Chci vybudovat standardizovaný systém, kde každý člen týmu ví, jaký má cíl, má k němu prostředky a ví, že jeho práce přímo ovlivňuje spokojenost zákazníka,“ plánuje Trhlík. Zaměří se na posílení týmu, automatizaci a měřitelné metriky.

„Bez skvěle zvládnuté logistiky, kvality a zákaznické spokojenosti by naše expanze nefungovala. Jardovy zkušenosti z Amazonu, včetně automatizovaného skladu, nám pomohou posunout se rychleji kupředu,“ dodává Ladislav Bárta, COO Knihobotu.