Komentář: Schodek rozpočtu předčil i covidové roky. Vláda si ho opticky snížila, Eurostat jí na to přišel

Schodek ústředních vládních institucí činil po úpravách loni 346,9 miliardy korun. To je druhý nejvyšší nominální schodek v historii České republiky, píše v komentáři Lukáš Kovanda, hlavní ekonom Trinity Bank.

Schodek ústředních vládních institucí činil po úpravách loni 346,9 miliardy korun. To je druhý nejvyšší nominální schodek v historii České republiky, píše v komentáři Lukáš Kovanda, hlavní ekonom Trinity Bank.

Celý článek
0

Jak v technologiích dohnat USA a Čínu? EU chce pěstovat jednorožce

Evropská unie oznámila, že spojila své síly s firmami rizikového kapitálu, aby podpořila investice do technologických inovací. V hlavní roli jsou obavy, že evropský technologický sektor zaostává za USA i Čínou. 

Evropská unie oznámila, že spojila své síly s firmami rizikového kapitálu, aby podpořila investice do technologických inovací. V hlavní roli jsou obavy, že evropský technologický sektor zaostává za USA i Čínou. 

Celý článek
0

Komentář: Ztrátu ČNB zaplatíme my všichni, radujme se

Je to paradox, ale je to tak: čím lépe v Česku bude a čím pevnější bude koruna, tím větší ztrátu bude hora devizových rezerv ČNB působit. Pokud se něco nezmění, píše analytik Miroslav Zámečník.

Je to paradox, ale je to tak: čím lépe v Česku bude a čím pevnější bude koruna, tím větší ztrátu bude hora devizových rezerv ČNB působit. Pokud se něco nezmění, píše analytik Miroslav Zámečník.

Celý článek
0

I učeň dokáže velké věci

Na zákon o duálním vzdělávání Česko stále čeká. Některé školy si ale vystačí i bez něho

I učeň dokáže velké věci
„Velmi pomáhá, když si školu její okolí spojí s něčím chvályhodným. Na to slyší politici i firmy,“ říká ředitel Miroslav Kudrna. | foto Tomáš Novák, týdeník Hrot

Miroslav Kudrna neměl na Střední škole hospodářské a lesnické ve Frýdlantu zrovna pověst premianta. Sám přiznává, že byl pro učitele dost tvrdý oříšek, zlobil, a dokonce dostal dvojku z chování. Když vám pak takový žák při maturitě „slibuje“, že se do školy vrátí, představíte si ledacos. Že by se vrátil jako ředitel, bude asi to poslední, co by vás napadlo.

A Kudrna dokázal ještě mnohem víc. Během pouhých tří let úplně obrátil sestupnou trajektorii, po níž se jeho bývalá škola ubírala. Škola má nyní o 153 studentů víc, než když ji přebíral, celkem 614. O pětinu vzrostl počet zaměstnanců. Podařilo se mu stabilizovat vymírající učební obory, modernizoval je. A dokonce představil i obory nové. To, co mu vysloužilo dvojku z chování, tedy obrovské množství nevyužité energie, nyní investuje do zvelebování školy. Často v ní tráví i večery a víkendy, ani minuty prý ale nelituje. Tady vidí smysl.

Frýdlantská střední škola, kterou týdeník Hrot navštívil na přelomu roku, začala pod jeho vedením ukázkově provazovat teorii s praxí. V polovině loňského roku to ocenila porota prestižní soutěže Ředitel roku, jež Kudrnovi přisoudila vítězství v kategorii středních škol. Porotci, přední osobnosti oboru, tehdy oceňovali mimo jiné to, že Kudrna velmi dobře prezentuje školu navenek, aktivně vyhledává nové finanční zdroje a ví, kam by škola měla směřovat v dlouhodobém horizontu.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit