ilustrační foto

Profimedia.cz

Hřbitovy elektromobilů

Pekingem mohutně podporovaný rozmach elektromobility sice vynesl Čínu na pozici největšího světového producenta aut na baterie, zároveň ale zásahy státu vedly i k nepříjemným vedlejším efektům

Jan Němec

Jan Němec

redaktor

Jedním z nich je problém s desítkami tisíc elektromobilů, které se hromadí na odstavných parkovištích na okrajích několika velkých čínských měst a neexistují pro ně kupci. Tyto automobilové „hřbitovy“ jsou důsledkem vládní politiky.

Až do roku 2019 čínské politbyro lilo peníze do podpory elektromobility po miliardách. Když ji ale před čtyřmi lety výrazně omezilo, kromě krachu některých automobilek to dostalo do potíží autopůjčovny, kde končila většina starších jednoduchých modelů. Problém je, že o technicky zastaralé vozy ze zkrachovalých carsharingových společností není zájem, a tak je pomalu požírá koroze.