jeden z hrdinů hry Godforge
se souhlasem společnosti Fateless
Fateless míří na vrchol: Z hráčů vývojáři, z nápadu investiční senzace
Když v roce 2023 vzniklo herní studio Fateless, málokdo by hádal, že už o dva roky později bude stát na čele ambiciózního projektu s rozpočtem 14 milionů dolarů. Tato suma ale není jen číslem – je důkazem, že se Godforge trefil do poptávky hráčské komunity i investorů.
šéfredaktor
Fateless totiž není tradiční startup z garáže, který spoléhá na andělské investory. Jde o přirozený vývoj: ze zkušených tvůrců obsahu, lídrů guild a komunitních moderátorů se stal tým vývojářů, který postavil své podnikání na jediném pilíři – důvěře hráčů. Výsledkem je nejen hra, ale značka, kterou už dnes sleduje přes dva miliony fanoušků napříč YouTube, Discordem, webem i sociálními sítěmi.
„Máme zapojené a ověřené publikum. Právě tahle komunita nám pomohla získat šest milionů dolarů už v počátku, a zásadně přispěla i k aktuálnímu investičnímu kolu,“ říká spoluzakladatel a CEO Simon Lockerby. Celkem už Fateless vybralo 14 milionů dolarů, z toho osm v právě uzavřené druhé investičním kole.
Hráči jako hybná síla
Godforge rozhodně není jen další RPG do počtu. V jádru jde o herní svět, který stojí na třech hodnotách: volbě hráče, silném příběhu a férovém přístupu k monetizaci. Fateless od začátku tvrdí, že hráči nejsou pasivní diváci, ale spoluautoři – a tomu přizpůsobil i celý vývojový proces.
Zakladatelský tým – Lockerby, Dan “Phixion” Francis a Hisham “Sham” Saleh – má v herním průmyslu hluboké kořeny. Nejsou to manažeři v oblecích, ale komunitní veteráni, kteří roky stavěli vlastní značky jako HH Gaming nebo Skeleton Hand. Jejich přístup? Naslouchat komunitě dřív, než vůbec padne první řádek kódu.
Důkazem je Alpha verze hry s režimem “Caverns of Chaos”, kde se v ostrém provozu testuje hratelnost, udržení hráčů a fungování základních mechanik. Místo bety s embargo štítkem tak Fateless nabízí přímou linku mezi vývojem a publikem.
Godforge chce žánr přepsat, ne jen vylepšit
Godforge se odehrává ve světě, kde se střetávají legendy, bohové a mytologické frakce – a hráči přebírají jejich sílu. Co ale hru odlišuje, je vizuální styl připomínající filmové blockbustery, kombinovaný s herní hloubkou, která láká nejen “sběratele”, ale i stratégy.
„Godforge má ambici redefinovat žánr hero collector pro novou generaci hráčů,“ říká Lockerby. Hra cílí na široké publikum napříč platformami a už v předlaunchové fázi ukazuje, že umí naslouchat a reagovat. Místo velkých slibů přichází s konkrétními kroky, které dávají komunitě smysl.
Plná verze má dorazit v prvním čtvrtletí 2026. Pokud se Fateless podaří udržet současné tempo a otevřený dialog s komunitou, nebude Godforge jen dalším titulem v knihovně. Může se stát vzorem, jak se dnes budují úspěšné hry – ne shora, ale zevnitř.