Válka na Ukrajině ukázala, že EU zbrojení sama neutáhne. Šéf Saabu varuje před protekcionismem

Saab patří mezi největší výrobce zbraní v Evropě a jeho ředitel Micael Johansson varuje před příliš ochranářskou politikou EU při výrobě vojenské techniky a produkci zbraní a munice.

Saab patří mezi největší výrobce zbraní v Evropě a jeho ředitel Micael Johansson varuje před příliš ochranářskou politikou EU při výrobě vojenské techniky a produkci zbraní a munice.

Celý článek
0

Většina českých firem chce přijetí eura, ukázal průzkum

České firmy by většinou uvítaly zavedení společné evropské měny v Česku. Za výhodu eura považují zejména odstranění kurzového rizika a snížení transakčních nákladů. Jako rizikovou naopak vnímají společnou měnu z pohledu možného ručení za dluhy jiných států eurozóny. Vyplývá to z průzkumu společnosti Deloitte.

České firmy by většinou uvítaly zavedení společné evropské měny v Česku. Za výhodu eura považují zejména odstranění kurzového rizika a snížení transakčních nákladů. Jako rizikovou naopak vnímají společnou měnu z pohledu možného ručení za dluhy jiných států eurozóny. Vyplývá to z průzkumu společnosti Deloitte.

Celý článek
0

Komentář: Evropa ekonomicky upadá. Nic než radikální integrace a jednotný trh nepomůže

Zastánce různých „národních“ řešení, včetně mnoha českých politiků, to asi nepotěší, ale pokud chce EU alespoň trochu konkurovat USA a Číně, jiná cesta než větší ekonomická integrace není.

Zastánce různých „národních“ řešení, včetně mnoha českých politiků, to asi nepotěší, ale pokud chce EU alespoň trochu konkurovat USA a Číně, jiná cesta než větší ekonomická integrace není.

Celý článek
0

Formule 1: Hledá se Američan

Nový šéf cirkusu automobilových závodů má tři velké problémy: pandemii, Spojené státy a Lewise Hamiltona

Formule 1: Hledá se Američan
Přehlídka pilotů F1 pro letošní závodní sezonu. Dopadlo to jako vždy, všichni se snažili, ale opět vyhrál Lewis Hamilton. Od roku 2014 se stalo pouze jednou, že mu mistrovský titul utekl. | Shutterstock.com

Na začátku mávne šachovnicový praporek, něco přes hodinu se krouží po silnici a na konci se vysouká z černého vozu černý řidič, vyleze na podstavec a zamává. Zhruba za dva týdny se to celé zopakuje. Tak vypadá posledních sedm let to, čemu se stále říká F1, ačkoli z někdejšího půvabu automobilového závodění mnoho nezbylo.

Oním řidičem – v kontextu F1 samozřejmě pilotem – je Angličan Lewis Hamilton. V půli listopadu vyhrál závod v Turecku a s ním celý seriál mistrovství světa. Stejně jako loni, předloni, o rok dříve – a tak dále. Od roku 2014 se stalo pouze jednou, že mu mistrovský titul utekl (snad by bylo případnější napsat „odjel“), a ani to ne daleko: šampionem se stal jeho kolega Nico Rosberg. 

Oba muži jsou kolegy proto, že jezdí ve vozu značky – neboli „za stáj“, jak praví příslušná hantýrka – Mercedes. Ze spojení nejlepších jezdců s nejlepší stájí vychází bezkonkurenční produkt. Z hlediska stáje je sedm mistrovských titulů v řadě bezprecedentních. Co se Hamiltona týče, vyrovnal jeho počet celkových vítězství rekord Němce Michaela Schumachera, o němž se mělo za to, že je – a nadlouho zůstane – nedostižný.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit