Mezi cestovateli je Booking.com oblíbená služba. Hoteliéři ji už ale tolik nemilují

Mezi cestovateli je Booking.com oblíbená služba. Hoteliéři ji už ale tolik nemilují

koláž Hrot24 / Shutterstock.com

Populární platforma

Tisíce hotelů se spojily proti Bookingu. Žádají miliardové odškodné za roky neférových pravidel

Hoteliéři z celé Evropy se bouří proti platformě Booking.com. Chtějí kompenzaci za to, že nesměli své pokoje nabízet jinde levněji. Soud se bude konat v Nizozemsku.

red

Více než deset tisíc evropských hotelů se připojilo k hromadné žalobě proti rezervační platformě Booking.com. Domáhají se odškodnění za omezení, která musely akceptovat při využívání této služby.

Klíčovou roli v žalobě hraje zákaz nabízet nižší ceny mimo platformu – například na vlastních webových stránkách. Podle rozhodnutí Soudního dvora EU z loňského podzimu takzvané klauzule o nejlepších cenách odporují pravidlům hospodářské soutěže.

Platforma Booking.com již tyto podmínky zrušila, a to v návaznosti na nové evropské nařízení o digitálních trzích. Hotely ale chtějí zpětně odškodnit za škody způsobené mezi lety 2004 a 2024.

K žalobě se připojila i česká Asociace hotelů a restaurací (AHR). „Je to důležitý krok ke spravedlivějším podmínkám na digitálním trhu,“ uvedl prezident AHR Václav Stárek.

Prezident evropské hotelové aliance Hotrec Alexandros Vasilikos označil podmínky platformy za „dlouhodobě nespravedlivé a nákladné“ a podání žaloby jako signál, že podobné praktiky už hoteliéři nehodlají tolerovat.

Spor se bude projednávat v Nizozemsku, kde má Booking.com své sídlo. Zájem o připojení k žalobě je podle německého hotelového svazu IHA obrovský. Lhůta pro zapojení byla proto prodloužena do 29. srpna.

S využitím ČTK