EU začne regulovat umělou inteligenci. Co všechno zakáže a jaké pokuty firmám hrozí?

Již od 2. srpna začne platit evropské nařízení o umělé inteligenci. A dotkne se prakticky všech firem, které ji používají.

Již od 2. srpna začne platit evropské nařízení o umělé inteligenci. A dotkne se prakticky všech firem, které ji používají.

Celý článek
0

Globální IT výpadek ochromil svět. Kolaps zasáhl letiště i banky

Provoz v mnoha odvětvích po celém světě dnes narušil rozsáhlý výpadek počítačových systémů. Některé letecké společnosti musely zastavit lety, mediální firmy přerušily vysílání a problémy měla i další odvětví, od bankovnictví a telekomunikací po zdravotnictví. Výpadek celosvětového odbavovacího systému postihl i pražské letiště. Podle médií a odborníků na IT zasáhl výpadek služby se systémem Windows od společnosti Microsoft a způsobila ho zřejmě nepovedená aktualizace softwaru od firmy CrowdStrike. Zatím se nezdá, že by šlo o úmyslný útok.

Provoz v mnoha odvětvích po celém světě dnes narušil rozsáhlý výpadek počítačových systémů. Některé letecké společnosti musely zastavit lety, mediální firmy přerušily vysílání a problémy měla i další odvětví, od bankovnictví a telekomunikací po zdravotnictví. Výpadek celosvětového odbavovacího systému postihl i pražské letiště. Podle médií a odborníků na IT zasáhl výpadek služby se systémem Windows od společnosti Microsoft a způsobila ho zřejmě nepovedená aktualizace softwaru od firmy CrowdStrike. Zatím se nezdá, že by šlo o úmyslný útok.

Celý článek
0

Komentář: Přestaňme už řešit dividendy, českou ekonomiku by nakoplo něco úplně jiného

Místo oblíbeného, ale ne zrovna produktivního naříkání na odliv zahraničního kapitálu bychom se měli zaměřit na to, co by české ekonomice pomohlo mnohem víc – rozvoj kapitálového trhu

Místo oblíbeného, ale ne zrovna produktivního naříkání na odliv zahraničního kapitálu bychom se měli zaměřit na to, co by české ekonomice pomohlo mnohem víc – rozvoj kapitálového trhu

Celý článek
0

Elektromobily v Praze přijdou o výhody. Nejhorší je nejistota, ale dobré auto už koupíte za 320 tisíc

Elektromobilita se stala politickým tématem a automobilový průmysl nástrojem volebních kampaní, tvrdí Martin Peleška, dlouholetý ředitel českého zastoupení Toyoty. Politická rozhodnutí a nejistota na trhu komplikují nejen byznys, ale i rozhodování spotřebitelů.

Elektromobily v Praze přijdou o výhody. Nejhorší je nejistota, ale dobré auto už koupíte za 320 tisíc
Martin Peleška | foto Hrot24

„Vyhláška zvýhodňující parkování elektromobilů v Praze byla pro mnohé důvodem k jejich pořízení. Teď se má rušit," upozorňuje Peleška v podcastu Pavla Štrunce. Podle něj je těžké předvídat, jaké auto si pořídit, když se podmínky neustále mění.

Peleška také vyvrací mýtus o nedostupnosti nových aut: „Už dávno se neprodávají jen ty nejlevnější vozy. Lidé chtějí auta z vyšší střední třídy s doplňky. Kvalitní nové auto dnes pořídíte od 300 tisíc korun.“

Zajímavé je, že podle Pelešky až 70 procent zákazníků neřeší technologie. „Chtějí především bezpečné a kvalitní auto, které uspokojí jejich potřeby. Chápu, že pro běžného člověka se trh stal nepřehledným,“ dodává.

Z tématu elektro aut se stalo politikum, automobilový průmysl se stal nástroj voleb

Automobilky jsou dnes podle něj natolik efektivní, že mohou vyrábět auta se spalovacími motory, elektromobily i vodíková auta. Peleška však kritizuje absenci stabilního prostředí: "Měl se dávno vytvořit program na výměnu starých aut za nové, jako mají třeba v Rumunsku."

Více se dozvíte v podcastu.