Komentář: Schodek rozpočtu předčil i covidové roky. Vláda si ho opticky snížila, Eurostat jí na to přišel

Schodek ústředních vládních institucí činil po úpravách loni 346,9 miliardy korun. To je druhý nejvyšší nominální schodek v historii České republiky, píše v komentáři Lukáš Kovanda, hlavní ekonom Trinity Bank.

Schodek ústředních vládních institucí činil po úpravách loni 346,9 miliardy korun. To je druhý nejvyšší nominální schodek v historii České republiky, píše v komentáři Lukáš Kovanda, hlavní ekonom Trinity Bank.

Celý článek
0

Jak v technologiích dohnat USA a Čínu? EU chce pěstovat jednorožce

Evropská unie oznámila, že spojila své síly s firmami rizikového kapitálu, aby podpořila investice do technologických inovací. V hlavní roli jsou obavy, že evropský technologický sektor zaostává za USA i Čínou. 

Evropská unie oznámila, že spojila své síly s firmami rizikového kapitálu, aby podpořila investice do technologických inovací. V hlavní roli jsou obavy, že evropský technologický sektor zaostává za USA i Čínou. 

Celý článek
0

Komentář: Ztrátu ČNB zaplatíme my všichni, radujme se

Je to paradox, ale je to tak: čím lépe v Česku bude a čím pevnější bude koruna, tím větší ztrátu bude hora devizových rezerv ČNB působit. Pokud se něco nezmění, píše analytik Miroslav Zámečník.

Je to paradox, ale je to tak: čím lépe v Česku bude a čím pevnější bude koruna, tím větší ztrátu bude hora devizových rezerv ČNB působit. Pokud se něco nezmění, píše analytik Miroslav Zámečník.

Celý článek
0

Elektromobily v Praze přijdou o výhody. Nejhorší je nejistota, ale dobré auto už koupíte za 320 tisíc

Elektromobilita se stala politickým tématem a automobilový průmysl nástrojem volebních kampaní, tvrdí Martin Peleška, dlouholetý ředitel českého zastoupení Toyoty. Politická rozhodnutí a nejistota na trhu komplikují nejen byznys, ale i rozhodování spotřebitelů.

Elektromobily v Praze přijdou o výhody. Nejhorší je nejistota, ale dobré auto už koupíte za 320 tisíc
Martin Peleška | foto Hrot24

„Vyhláška zvýhodňující parkování elektromobilů v Praze byla pro mnohé důvodem k jejich pořízení. Teď se má rušit," upozorňuje Peleška v podcastu Pavla Štrunce. Podle něj je těžké předvídat, jaké auto si pořídit, když se podmínky neustále mění.

Peleška také vyvrací mýtus o nedostupnosti nových aut: „Už dávno se neprodávají jen ty nejlevnější vozy. Lidé chtějí auta z vyšší střední třídy s doplňky. Kvalitní nové auto dnes pořídíte od 300 tisíc korun.“

Zajímavé je, že podle Pelešky až 70 procent zákazníků neřeší technologie. „Chtějí především bezpečné a kvalitní auto, které uspokojí jejich potřeby. Chápu, že pro běžného člověka se trh stal nepřehledným,“ dodává.

Z tématu elektro aut se stalo politikum, automobilový průmysl se stal nástroj voleb

Automobilky jsou dnes podle něj natolik efektivní, že mohou vyrábět auta se spalovacími motory, elektromobily i vodíková auta. Peleška však kritizuje absenci stabilního prostředí: "Měl se dávno vytvořit program na výměnu starých aut za nové, jako mají třeba v Rumunsku."

Více se dozvíte v podcastu.