foto KIA
Elektrifikovat vozový park se vyplatí
Že elektromobily vykazují nízké provozní náklady a nabízí úsporný jízdní režim, je v současnosti už nezpochybnitelné. Stále více aktuálnějším tématem se proto stává i elektrifikace firemního vozového parku a pozadu v tomto ohledu rozhodně nezůstává značka Kia.
Komerční sdělení
Portfolio nabízených modelů s vyspělou technologií akumulátorů totiž uspokojí potřeby zaměstnanců napříč celou firmou. Řeč je o modelech Niro EV, EV6, EV9 a novinka letošního roku EV3. Stačí si jen vybrat preferovanou velikost s možností vyzkoušení.
Zaměstnanci firem u jednotlivých modelů od Kia jistě ocení možnost ultrarychlého dobíjení v časovém rozpětí mezi 18 až 31 minutami podle zvoleného modelu, dojezd mezi 500 až 605 kilometry nebo funkci V2L (Vehicle-to-Load), stejně jako výhodné financování nebo možnost aktivování digitálního klíče v podobě mobilního telefonu, který plně nahrazuje klasický klíč.
Kia nabízí ke svým elektromobilům i doplňkové služby jako Kia Charge. Jedná se o dobíjecí službu nabízející snadný a komfortní přístup k jedné z největších veřejných dobíjecích sítí v Evropě. Zákazníci tak mají s jedinou smlouvou přístup nejen k veřejným dobíjecím stanicím různých provozovatelů v Česku, ale také v zahraničí. Využít je možné na 820 tisíc dobíjecích míst. Kia ve spolupráci s partnerem E.ON také pomáhá s pořízením dobíjecích wallboxů včetně studií proveditelnosti a instalace.
Z jednotlivých průzkumů vyplývá, že rozdíl v nákladech na elektromobily a automobily se spalovacím motorem se každým rokem zmenšuje a provoz elektromobilů včetně servisních nákladů vychází levněji. Při porovnávání je nezbytné sledovat celkové náklady na vlastnictví. Některé věci jsou u elektromobilů dražší, například pneumatiky, zatímco jiné jsou mnohem levnější, například energie.
foto KIA
jako mantra udržitelné budoucnosti
Každopádně není vhodné nechávat obměnu vozového parku na poslední chvíli. Proč? Téma, které rezonuje stále více, se nazývá ESG. Tato zkratka vyjadřující slova environmental (environmentální), social (sociální) a governance (řízení společnosti) vypovídá o vlivu firmy na životní prostředí, na společnost a na způsob jejího vedení, na jejichž základě lze číselně vyjádřit „udržitelnost“ či „odpovědnost“ daného podniku.
V posledních letech rapidně roste zájem investorů v oblasti environmentální udržitelnosti, sociální odpovědnosti a správy. Ekonomické, veřejné, zdravotní a sociální krize tento zájem ještě umocnily. ESG je nástroj, pomocí něhož mohou investoři aktivity firem v této oblasti sledovat a vyhodnocovat. Evropská komise rokem 2024 uvádí v platnost směrnici CSRD, která nařizuje firmám pravidelně vykazovat jejich nefinanční výsledky s ohledem na ESG. Navíc by tyto výkazy měly být auditovány třetí stranou.
Z průzkumu mezi vedoucími pracovníky pro udržitelný rozvoj v České republice jasně vyplývá, že investice jejich společností do změny přinášejí vyšší hodnotu, než se očekávalo, a to především v oblasti hodnot pro zákazníka, hodnot pro zaměstnance a planetárních hodnot. Vzhledem k tomu, že environmentální udržitelnost a ochrana životního prostředí jsou v EU považovány za zásadní témata, má elektromobilita v rámci plnění ESG cílů rozhodně své nezpochybnitelné zastoupení.