Atraktivita ruské severní námořní cesty roste. Směřuje přes ni stále více ropy a plynu do Číny

Námořní cestu arktickými oblastmi využívá pro přepravu ropy a dalších komodit stále více tankerů a lodí, které vyplouvají z ruských přístavů do čínských.

Námořní cestu arktickými oblastmi využívá pro přepravu ropy a dalších komodit stále více tankerů a lodí, které vyplouvají z ruských přístavů do čínských.

Celý článek
0

V sobotu Česko zasáhne spalující vedro. Víte, jak vysoké teploty ovlivňují léky a jejich užívání?

Velmi vysoké teploty neškodí jen lidskému tělu a zvířatům, ale také potravinám a lékům. Jak se však horka projeví na účincích léčivých přípravků a jejich vlivu na naše zdraví?

Velmi vysoké teploty neškodí jen lidskému tělu a zvířatům, ale také potravinám a lékům. Jak se však horka projeví na účincích léčivých přípravků a jejich vlivu na naše zdraví?

Celý článek
0

Komentář: Digitální blamáž roku. Portál stavebníka je nedodělek, jaký Česko ještě nezažilo

Zaměstnanci stavebních úřadů si zčásti rvou vlasy, zčásti se rozčilují a hrozí stávkou, jejich nadřízení píšou naléhavé výzvy ministru pro místní rozvoj Ivanu Bartošovi, shrnuje Pavel Páral.

Zaměstnanci stavebních úřadů si zčásti rvou vlasy, zčásti se rozčilují a hrozí stávkou, jejich nadřízení píšou naléhavé výzvy ministru pro místní rozvoj Ivanu Bartošovi, shrnuje Pavel Páral.

Celý článek
0

Další v řadě: Mercedes-Benz ustupuje od plánu vyrábět od roku 2030 pouze elektromobily

Automobilka Mercedes-Benz už nevidí rok 2030 jako mezník, kdy dokončí svůj přechod k čistě elektrickým vozidlům. Takový cíl si vytkla v roce 2012, jenže malá poptávka po elektrických autech ji donutila změnit plány.   

Další v řadě: Mercedes-Benz ustupuje od plánu vyrábět od roku 2030 pouze elektromobily
Mercedes Benz plug-in hybrid | joklinghero / Shutterstock.com

Mercedes-Benz se tak připojil k výrobcům jako Ford, Honda a GM, kteří rovněž své ještě nedávno velké ambice ohledně elektromobility poslední dobou krotí. 

Ve svém novém výhledu pro investory nyní Mercedes vyhýbavě oznámil, že místo toho, aby do roku 2030 přešel na výrobu pouze elektrických vozidel, plánuje být „v pozici, aby uspokojil různé potřeby zákazníků včetně elektrického pohonu nebo elektrifikovaného spalovacího motoru“. Rychlost transformace přitom určí zákazníci a podmínky na trhu. 

Za současným nezájmem o elektromobily vidí Mercedes „výjimečnou míru nejistoty“ na trzích a také geopolitickou situaci. Třeba konflikty na Blízkém a Středním východě, válka mezi na Ukrajině a další regionální krize, stejně jako napětí mezi USA a Čínou či Evropskou unií a Čínou. 

Dalším rizikem pro elektromobilitu jsou podle Mercedesu problémy se dodavatelskými řetězci a nedostatek kritických výrobních komponentů. Když se k tomu přidají vysoké ceny energií a inflace, tak je celkem jasné, proč nejsou elektromobily zrovna horkým zbožím. 

I tak ale německá prestižní značka věří, že elektromobily budou od roku 2025 tvořit polovinu jejích celkových prodejů. 

Ještě před třemi lety byl ale Mercedes mnohem sebevědomější – tehdy představil plán, který zahrnoval investice 47 miliard dolarů s cílem dokončit přechod na pouze elektrická vozidla do roku 2030. „Jsme přesvědčeni, že to dokážeme se silnou rentabilitou a věříme, že zaměření na elektřinu je správným směrem jak postavit úspěšnou budoucnost a zvýšit hodnotu značky Mercedes-Benz," uvedl tehdy šéf koncernu Ola Källenius.  

Tato odvážná vize se ale zatím značce naplnit nepodařila. Přesto je společnost podle svých slov stále připravena na „okamžik obratu“ do éry plně elektrických vozidel.