Atraktivita ruské severní námořní cesty roste. Směřuje přes ni stále více ropy a plynu do Číny

Námořní cestu arktickými oblastmi využívá pro přepravu ropy a dalších komodit stále více tankerů a lodí, které vyplouvají z ruských přístavů do čínských.

Námořní cestu arktickými oblastmi využívá pro přepravu ropy a dalších komodit stále více tankerů a lodí, které vyplouvají z ruských přístavů do čínských.

Celý článek
0

V sobotu Česko zasáhne spalující vedro. Víte, jak vysoké teploty ovlivňují léky a jejich užívání?

Velmi vysoké teploty neškodí jen lidskému tělu a zvířatům, ale také potravinám a lékům. Jak se však horka projeví na účincích léčivých přípravků a jejich vlivu na naše zdraví?

Velmi vysoké teploty neškodí jen lidskému tělu a zvířatům, ale také potravinám a lékům. Jak se však horka projeví na účincích léčivých přípravků a jejich vlivu na naše zdraví?

Celý článek
0

Komentář: Digitální blamáž roku. Portál stavebníka je nedodělek, jaký Česko ještě nezažilo

Zaměstnanci stavebních úřadů si zčásti rvou vlasy, zčásti se rozčilují a hrozí stávkou, jejich nadřízení píšou naléhavé výzvy ministru pro místní rozvoj Ivanu Bartošovi, shrnuje Pavel Páral.

Zaměstnanci stavebních úřadů si zčásti rvou vlasy, zčásti se rozčilují a hrozí stávkou, jejich nadřízení píšou naléhavé výzvy ministru pro místní rozvoj Ivanu Bartošovi, shrnuje Pavel Páral.

Celý článek
0

Čínské automobilky dobývají Evropu

Peking se chystá na nový pokus o dobytí evropského automobilového trhu a dalším důkazem je nedávno oznámený plán jedné z největších čínských automobilek, společnosti Nio

Čínské automobilky dobývají Evropu
ilustrační foto | Archiv

Ta je zajímavá především z technologického hlediska. Místo dobíjení umí svým zákazníkům ve speciálních stanicích během několika minut vyměnit vybitou baterii za plnou. To s sebou ovšem přináší i logistické obtíže – bez vlastní infrastruktury se kouzlo technologie vytrácí.

Nio proto chce ještě do konce letošního roku dokončit síť 120 stanic po celé Evropě. Mají být strategicky rozmístěné tak, aby bylo možné křižovat elektrovozem Nio Evropu, aniž by při tom řidiči došla šťáva a zůstal na suchu. 

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit