Investoři sledují Taylor Swift kvůli americkým volbám. Bojí se ukončení podpory elektroaut

Globální popkulturní ikona, zpěvačka Taylor Swift, vyjádřila v amerických prezidentských volbách podporu Kamale Harrisové. V Asii tím způsobila pozdvižení v byznysových kruzích. Pokud by totiž vyhrál Donald Trump, počítá se s omezením dotací na zelené technologie a vyostřením celní války s Čínou.

Globální popkulturní ikona, zpěvačka Taylor Swift, vyjádřila v amerických prezidentských volbách podporu Kamale Harrisové. V Asii tím způsobila pozdvižení v byznysových kruzích. Pokud by totiž vyhrál Donald Trump, počítá se s omezením dotací na zelené technologie a vyostřením celní války s Čínou.

Celý článek
0

Prodej zámku v Dolních Břežanech byl dobrý deal, tvrdí arcibiskupství. Soustředit se chce hlavně na byty

Od veřejného prodeje zámku v Dolních Břežanech prý arcibiskupství odradil zatím neúspěšný prodej další památky – Jindřišské věže v centru Prahy. „Byli jsme si navíc vědomi, že kvůli vadám stavby nabízíme jen takové pozlátko, nikoliv zlaté vejce,“ řekl generální vikář Jan Balík.

Od veřejného prodeje zámku v Dolních Břežanech prý arcibiskupství odradil zatím neúspěšný prodej další památky – Jindřišské věže v centru Prahy. „Byli jsme si navíc vědomi, že kvůli vadám stavby nabízíme jen takové pozlátko, nikoliv zlaté vejce,“ řekl generální vikář Jan Balík.

Celý článek
0

Dali světu Prime, teď přicházejí se „zdravým“ dětským menu. Reklama na rakovinu, děsí se lékaři

Vliv populárních youtuberů na dětskou populaci je obrovský a promítá se nejen do jejích volnočasových aktivit, ale i do stravování. Mimořádně úspěšní američtí influenceři MrBeast, Logan Paul a KSI nyní představili své vlastní dětské menu. Lékaři jsou šokováni, ale menu pravděpodobně i tak půjde na dračku.

Vliv populárních youtuberů na dětskou populaci je obrovský a promítá se nejen do jejích volnočasových aktivit, ale i do stravování. Mimořádně úspěšní američtí influenceři MrBeast, Logan Paul a KSI nyní představili své vlastní dětské menu. Lékaři jsou šokováni, ale menu pravděpodobně i tak půjde na dračku.

Celý článek
0

Všechny je už nechytíte. Pokémoni od Van Gogha i napodruhé spustili šílenství

Před rokem byl o produkty vytvořené ve spolupráci The Pokémon Company a Van Goghova muzea tak velký zájem, že e-shop kolaboval pod náporem zákazníků. Nyní se vyprodané produkty opět na chvíli vrátily do nabídky. Ale neváhejte příliš dlouho. Po stylovém Pikachu či Snorlaxovi totiž touží skoro každý.

Všechny je už nechytíte. Pokémoni od Van Gogha i napodruhé spustili šílenství
Pikachu jako od Van Gogha zabodoval. | vangoghmuseum.nl/Pikachu inspired by ‘Self-Portrait with Grey Felt Hat’, Naoyo Kimura (1960), The Pokémon Company International, ©2023 Pokémon / Nintendo / Creatures / GAME FREAK. Right: Vincent van Gogh, ‘Self-Portrait with Grey Felt Hat’, 1887, Van Gogh Museum Amsterdam (Vincent van Gogh Foundation).

Pokémoni jsou fenoménem, který fascinuje již několikátou generací dětí. To, co v roce 1996 začalo jako osamocená hra pro přenosné konzole, je dnes mimořádně hodnotnou značkou v hodnotě desítek miliard amerických dolarů. Chytit si svého Pikachu nebo Bulbasaura chce jednoduše snad každý. A možností je nespočet: od digitální podoby v řadě her, přes sběratelské kartičky, trička, plyšáky či povlečení.

Není proto překvapivé, když každá nová spolupráce společnosti Pokémon Company vzbudí velkou pozornost. Nic jiného se nestalo ani v případě kooperace japonských mágů s Muzeem Vincenta Van Gogha v nizozemském Amsterdamu. Spojit kreslené japonské příšerky se světově uznávaným postimpresionistou? Na první pohled to příliš nedává smysl.

I tady to však byla trefa do černého. Když vloni pokémoní firma zveřejnila ilustrace nejznámějších pokémonů, z nichž nejroztomilejší je pravděpodobně Pikachu s kloboučkem ve stylu Van Goghova autoportrétu, fanoušci se mohli zbláznit. A když se ilustrace promítly rovněž do výstavy a limitované sady sběratelských kartiček, byl příslušný merch prodán doslova v řádu minut.

Velký zájem byl rovněž o speciální výstavu.
vangoghmuseum.nl

Pokud jste tedy měli zájem o reprodukci obrazu, plakát nebo herní podložku, museli jste zabrousit na aukční servery, třeba ebay. Muzeum za to bylo velmi hlasitě zkritizováno. Nakonec se totiž nedostalo na skutečné milovníky značky nebo děti, situaci ovládli přeprodejci. Ti i dnes chtějí přes Ebay za jednotlivé produkty i stovky násobků původní hodnoty.

Nicméně ti, na které se s merchem nedostalo, nyní dostali druhou šanci. Oficiální pokémoní obchod opět pustil do prodeje produkty, o které byl největší zájem. Ceny jsou přijatelné, zátěží je jenom drahé mezinárodní poštovné a pro Čechy i clo. Ačkoli tentokrát prodejce počítal s vyšším zájmem a očividně uvolnil větší množství kusů, část sortimentu stejně byla do pár dnů vyprodána. Na Van Goghova plyšáky Pikachu nebo Eevee si bohužel už musíte nechat zajít chuť. Nejsou už ani hrnečky nebo tašky. K dispozici jsou ale třeba obaly na karty. Zda bude vyprodané zboží ještě doskladněno, obchod neinformuje.