Intuit prohlubuje využití nejpokročilejších modelů OpenAI v rámci svého generativního systému

Intuit prohlubuje využití nejpokročilejších modelů OpenAI v rámci svého generativního systému

Shutterstock.com

Prachy a roboti

ChatGPT jako váš nový finanční kouč: OpenAI a Intuit spouštějí revoluci, která může změnit osobní finance milionů lidí

OpenAI a fintechová společnost Intuit oznámily partnerství, které přinese personalizované finanční poradenství přímo do jazykového modelu. Uživatelé tak budou moci řešit otázky osobních financí, daní nebo výběru vhodného úvěrového produktu přímo v ChatGPT.

Adam Opatrný

Adam Opatrný

Redaktor junior

Intuit, který provozuje služby jako TurboTax, QuickBooks, Credit Karma a Mailchimp, začlení své produkty do ChatGPT. Uživatelé budou moci přes tyto aplikace získat konkrétní finanční doporučení podle svých vstupních dat, a následně i provádět finanční úkony na jednom místě.

Půjde například o návrhy vhodné kreditní karty, odhad daňové vratky, zlepšení cashflow nebo cílené kampaně pro malé podniky.

Podle serveru Businesswire bude Intuit funkce nasazovat postupně v rámci nových aplikací dostupných přímo ve zmíněném chatu.

CEO Intuitu Sasan Goodarzi uvedl, že partnerství uživatelům přinese „finanční výhodu“, kterou zajistí kombinace datových a úvěrových modelů Intuitu s pokročilými modely OpenAI.

Podle OpenAI má spojení platforem umožnit uživatelům získat personalizované finanční odpovědi i přímo podnikat další kroky, například při výběru úvěrového produktu či řešení daňových otázek.

Dohoda zahrnuje víceletý kontrakt v hodnotě přes 100 milionů dolarů (přibližně 2,1 miliardy korun). Intuit bude integrovat frontier modely OpenAI do svého generativního systému GenOS, který už dnes pohání část funkcí v TurboTaxu, Credit Kar­mě či QuickBooks.

Intuit již poskytuje generativní finanční doporučení napřímo ve svých aplikacích. Nově se však tyto schopnosti přesunou do ChatuGPT, kterému lidé své finanční dotazy skutečně kladou.

Podle tiskového prohlášení Intuitu „stovky milionů uživatelů z řad spotřebitelů i firem každý týden hledají v ChatuGPT odpovědi na své největší problémy.“ Často právě s otázkami týkajícími se osobních financí.

„Jejich dotazy se jen v oblasti financí pohybují od toho, jak rychleji splatit dluhy, až po to, jak zvýšit ziskovost svého podnikání nebo najít nové zákazníky,“ dodává společnost.

Intuit na závěr zdůraznil, že veškeré nové funkce budou podléhat jeho pravidlům pro ochranu dat, bezpečnost a odpovědnou správu AI.