Komentář: Schodek rozpočtu předčil i covidové roky. Vláda si ho opticky snížila, Eurostat jí na to přišel

Schodek ústředních vládních institucí činil po úpravách loni 346,9 miliardy korun. To je druhý nejvyšší nominální schodek v historii České republiky, píše v komentáři Lukáš Kovanda, hlavní ekonom Trinity Bank.

Schodek ústředních vládních institucí činil po úpravách loni 346,9 miliardy korun. To je druhý nejvyšší nominální schodek v historii České republiky, píše v komentáři Lukáš Kovanda, hlavní ekonom Trinity Bank.

Celý článek
0

Jak v technologiích dohnat USA a Čínu? EU chce pěstovat jednorožce

Evropská unie oznámila, že spojila své síly s firmami rizikového kapitálu, aby podpořila investice do technologických inovací. V hlavní roli jsou obavy, že evropský technologický sektor zaostává za USA i Čínou. 

Evropská unie oznámila, že spojila své síly s firmami rizikového kapitálu, aby podpořila investice do technologických inovací. V hlavní roli jsou obavy, že evropský technologický sektor zaostává za USA i Čínou. 

Celý článek
0

Komentář: Ztrátu ČNB zaplatíme my všichni, radujme se

Je to paradox, ale je to tak: čím lépe v Česku bude a čím pevnější bude koruna, tím větší ztrátu bude hora devizových rezerv ČNB působit. Pokud se něco nezmění, píše analytik Miroslav Zámečník.

Je to paradox, ale je to tak: čím lépe v Česku bude a čím pevnější bude koruna, tím větší ztrátu bude hora devizových rezerv ČNB působit. Pokud se něco nezmění, píše analytik Miroslav Zámečník.

Celý článek
0

Burger King se šíří Českem. Naleští pobočky, nabídne nemaso, dřevěné příbory i čistou energii

Burgery zůstávají, ale masovou verzi doplní zdravější a ekologicky šetrnější rostlinná varianta. Až třetina Čechů je totiž ochotna omezit konzumaci masa. V čem ale neslevují, je jejich hlad po rychlém občerstvení.

Burger King se šíří Českem. Naleští pobočky, nabídne nemaso, dřevěné příbory i čistou energii
Burger King expanduje i do menších měst a podél dálnic | Shutterstock.com

Americký řetězec rychlého občerstvení Burger King se už v Česku pevně usadil, nadále ale hodlá expandovat. Příležitostí vidí stále dost a dost. Jen během letoška si naplánoval otevření desítky nových restaurací, což je jeho český rekord. Vyrostou u dálnic a významných dopravních uzlů. „Zároveň cítíme poptávku v krajských metropolích a městech střední velikosti,“ říká Filip Vostrý, marketingový manažer Burger Kingu pro Českou republiku.

Před pár dny otevřeli svou padesátou pobočku u nás. Stojí v pražských Štěrboholech v Retail Parku. Do budoucna jich ale má být více než osmdesát. Po krátkém covidovém přibrzdění už expanze opět nabírá na rychlosti. Řetězec registruje největší poptávku v centrech měst a na důležitých rychlostních komunikacích.

„Česká republika je poměrně ojedinělá v tom, že o segment rychlého občerstvení je mezi zákazníky silný zájem. Oproti sousedním zemím proto můžeme budovat nové restaurace i na místech, která nemají tak vysoký počet obyvatel. Přesto si tam své strávníky najdou,“ dodává Vostrý.

Jenže dnešní zákazníci jsou čím dál náročnější. Minimálně co se ekologičnosti a udržitelnosti týče. Zaměřují se tak mnohem více na restaurace, které kromě masa nabízejí i rostlinné alternativy, také Burger King proto nabídne škálu takzvaných plant-based jídel.

„Maso je nahrazeno rostlinnou alternativou, což vytváří zdravější a ekologicky šetrnější variantu bez toho, aby zákazník musel rezignovat na burgery jako takové. Jedná se o oblast s výrazným potenciálem, což dokresluje i nedávno realizovaný průzkum, podle něhož je až třetina Čechů ochotna omezit konzumaci masa,“ uvádí společnost.

Dalším krokem k větší udržitelnosti má být zavedení dřevěných příborů na pobočkách. Na ty restaurace, které mají u řidičů populární drive-thru prodej, budou nainstalovány fotovoltaické panely. Burger King chce navíc ve všech kuchyních instalovat co možná energeticky nejšetrnější přístroje a spotřebiče s možností rekuperace elektrické energie zpátky do sítě.

Blíže k zákazníkům mají pak pomoci také vylepšené pobočky. Ty mají být postupně rekonstruovány a převedeny na modernější designové typy. „ Dosud převládá střídmější model Prime. Již nyní ale Burger King staví všechny své nové restaurace v modernějším modelu Royal. Restaurace ve vylepšeném designu získají novou úroveň, co se týká například kvality materiálů, funkčnosti, rozvržení interiéru či typu osvětlení,“ popisuje společnost své záměry. 

Značku Burger King, pod kterou v současnosti pracuje přibližně 2 500 zaměstnanců, na českém trhu provozují čtyři franšízové firmy. V pozici tzv. master-franšízanta jejich provoz po byznysové a marketingové stránce zastřešuje společnost Rex Concepts.