V roce 2024 otevřel AmRest sedm poboček KFC
vygenerováno AI
Fast Food
AmRest přidal pobočky KFC v Česku, otevřel vlajkovou restauraci. Zisk přesto klesl
Společnosti AmRest, která v Česku provozuje restaurace rychlého občerstvení KFC, Burger King a Pizza Hut, loni klesl zisk téměř o čtyři procenta na 519 milionů korun.
čtk
Tržby společnosti naopak vzrostly a dosáhly 7,2 miliardy korun, meziročně tedy o 578 milionů korun, což odpovídá zhruba osmi procentům. Průměrná útrata zákazníků činila 261 korun, předloni to bylo 253 korun. Vyplývá to z výroční zprávy společnosti uveřejněné ve Sbírce listin.
Za celý loňský rok zákazníci restaurací AmRest zaplatili 31,2 milionu účtů, meziročně o 1,4 milionu více. Nejvyšší tržby společnost pravidelně vykazuje ve třetím a čtvrtém čtvrtletí, zejména díky turistické sezoně a předvánočnímu období. První čtvrtletí bývá z hlediska tržeb slabší, částečně i kvůli kratšímu únoru a nižší návštěvnosti restaurací.
Ke konci roku provozovala společnost 182 restaurací, z toho 134 KFC, 33 Burger King a 15 Pizza Hut. KFC se loni rozrostlo o sedm nových provozoven, například v Břeclavi a Havlíčkově Brodě, jedna provozovna KFC v Liberci byla uzavřena, stejně jako jedna pobočka Pizza Hut v Praze.
Na Václavském náměstí v Praze otevřela společnost první vlajkovou restauraci KFC v Evropě a zároveň pátou na světě. Restaurace je největší v ČR.
AmRest plánuje stát se největším provozovatelem značkových restauračních řetězců v Česku. V letošním roce se zaměří na výstavbu nových restaurací, rekonstrukce stávajících a rozvoj inovací, zejména rozvozu jídel.
Pro KFC AmRest odebírá maso výhradně od dvou českých dodavatelů – Vodňanské drůbeže a Drůbežářského závodu Klatovy.
Burger King používá hovězí maso z kontrolovaných chovů, zeleninu nakupuje AmRest od společnosti Beskyd Fryčovice a chlazené nealkoholické nápoje dodává firma Karlovarské minerální vody.
Konkurenční McDonald's má v ČR 132 poboček, méně než KFC, a loni mu vzrostly tržby o 11 procent na 10,6 miliardy korun. Popularita fastfoodů v ČR roste, tvoří 12–15 procent gastronomických podniků a nově přibývají i na venkově, často nahrazují původní hospody. Na trh vstupují nové značky, například Popeyes a chystané Wendy's a Five Guys.