BTL začínali s kosmetikou, sázeli třeba na zkrášlovací laserový přístroj proti celulitidě, jejich portfolio je dnes ale mnohem širší a zahrnuje například kardiologické technologie (ilustrační foto)

BTL začínali s kosmetikou, sázeli třeba na zkrášlovací laserový přístroj proti celulitidě, jejich portfolio je dnes ale mnohem širší a zahrnuje například kardiologické technologie (ilustrační foto)

Shutterstock.com

Medicínský byznys

Špičkovým zdravotnickým technologiím z Česka se daří. BTL hlásí růst tržeb, chce dál investovat do vývoje

Tržby českého výrobce zdravotnické techniky BTL loni mírně rostly, navzdory obtížné situaci na zahraničních trzích. Největší část investic i letos míří do vývoje nových produktů.

tmn

V době, kdy globální trhy kolísají víc než kdy dřív, si český výrobce zdravotnické techniky BTL udržel směr. Loni utržil přes 16 miliard korun, což znamená meziroční růst o 1,6 procenta. Není to raketový skok, ale v kontextu globálních nejistot jde o výsledek, který firmě dává prostor dál investovat do toho, co ji dlouhodobě táhne: výzkum a vývoj.

Podle ředitele Tomáše Drbala zůstane tempo letos opatrné. Očekávaný růst do tří procent přičítá přetrvávající nestabilitě na zahraničních trzích, kde má BTL hlavní odběratele — od Severní Ameriky až po Japonsko.

Vývojové centrum má v Praze, výrobní závody pak v Benešově a bulharském Plovdivu. Celkově skupina zaměstnává bezmála čtyři tisíce lidí.

BTL působí v oborech fyzikální terapie, kardiologie a estetické medicíny. Její přístroje míří do desítek zemí, kromě tradičních trhů i do Brazílie či Mexika. A i když růst nebyl dvouciferný, firma dál sází na inovace — investice do vývoje mají podle Drbala i letos zůstat největší položkou.

BTL patří k nejvýznamnějším tuzemským výrobcům zdravotnické techniky, vedle jmen jako Linet, BMT Medical Technology nebo Hartmann-Rico. Každý se zaměřuje na něco jiného: nemocniční lůžka, sterilizátory, laboratorní přístroje či odsávačky.

Společné ale mají to, že české firmy v této oblasti obstojí nejen doma, ale i na vysoce konkurenčním globálním trhu.