Kancelář

Během covidové pandemie si spousta lidí zvykla pracovat z domova, kanceláře vnímají jako vězení

Shutterstock.com

Svět po covidu

„Zpátky do kanclů nechceme!“ Petici podepsalo 15 tisíc zaměstnanců WPP

Reklamní společnost WPP by ráda nahnala své zaměstnance z home office zpět na pracoviště. Chce po nich, aby začali v kancelářích trávit alespoň čtyři dny v týdnu. Jim se to ale nelíbí a proti požadavku sepsali petici.

ana

Šéf britské nadnárodní skupiny WPP Mark Read informoval zaměstnance, že od letošního dubna od nich očekává, že budou v kancelářích trávit v průměru čtyři dny v týdnu.

„Věřím, že nejlepší práci odvádíme, když jsme spolu tváří v tvář. Je snazší se od sebe navzájem učit, je to lepší způsob, jak mentorovat kolegy, kteří začínají v oboru, a pomáhá nám to vyhrávat výběrová řízení jako skutečně integrovanému týmu,“ uvedl.

Podle něj data ze všech agentur WPP naznačují, že vyšší úroveň docházky do kanceláří je spojena s větší angažovaností zaměstnanců, lepšími výsledky v průzkumech mezi klienty a lepší finanční výkonností.

Nařízení se týká všech 114 tisíc zaměstnanců skupiny, pod niž patří značky jako Ogilvy, VML nebo GroupM. Z nich už více než 14 tisíc podepsalo nesouhlasnou petici a další podpisy přibývají každou minutou...

Zaměstnanci v ní vyzývají Reada, aby rozhodnutí založené na „neoficiálních údajích, které buď neexistují, nebo byly zkresleny“, přehodnotil.

„Ve světě po covidu, kdy mnoho firem přijalo flexibilní styl práce, se rozhodnutí WPP jeví jako krok zpět. Psychické a sociální dopady těchto rigidních pracovních režimů mohou být rozsáhlé,“ píše se v peticipetici.