Kingdom Come: Deliverance 2

Jindrovo dobrodružství táhne mladé turisty do České republiky

Foto: Warhorse Studios

Cestovní ruch

Jindra z Kingdom Come přilákal turisty do regionů. Kutná Hora, Suchdol a Trosky praskají ve švech

Oblíbená počítačová hra Kingdom Come: Deliverance 2 přivedla do českých historických lokalit tisíce nových turistů. Nejvýraznější nárůst zaznamenal Suchdol na Kutnohorsku, kde jen tuzemských návštěvníků od loňska přibylo téměř 28 procent. Zájem táhne hlavně mladé do 25 let.

čtk

Počet českých turistů v místech, která jsou zobrazená v počítačové hře odehrávající se ve středověku Kingdom Come: Deliverance 2, letos od dubna do června meziročně výrazně vzrostl, přičemž nejvíce - o 27,7 procenta - stoupl počet tuzemských návštěvníků v Suchdole na Kutnohorsku.

Vyplývá to z dat operátora O2, která na tiskové konferenci v Praze představil vedoucí centra umělé inteligence v O2 Petr Netolický. Analýza sledovala návštěvnost českých turistů v Suchdole, Kutné Hoře a v lokalitě kolem hradu Trosky.

V Kutné Hoře od dubna do června návštěvnost meziročně stoupla o 11,6 procenta, v lokalitě Trosky o 15,6 procenta. Největší nárůst v počtu návštěvníků zaznamenala všechna tři místa v dubnu - v Suchdole to bylo o 45,3 procenta, v Kutné Hoře o 29,7 procenta a v lokalitě kolem hradu o 21,9 procenta, řekl Netolický.

Vidět skutečnou podobu míst, jež hráči objevují v roli mladého Jindřicha ze Skalice, podle Netolického chtějí zejména mladí lidé do 25 let. „V Suchdole jejich počet v období dubna až června meziročně vzrostl o 310 procent, v Kutné Hoře o téměř 250 procent a na hradě Trosky pak o 290 procent,“ dodal.

Podle mluvčí Národního památkového ústavu Lucie Bidlasové je pak celkový počet návštěvníků hradu Trosky včetně cizinců zhruba o 60 procent vyšší než v předchozích letech.

Zatímco třeba v dubnu si vstupenku koupí průměrně pět tisíc lidí, letos to bylo více než devět tisíc. V květnu na hrad zavítalo téměř 16 500 lidí oproti průměru deset tisíc a v červnu se počet turistů ve srovnání s průměrem 11 500 zvedl přibližně na 15 tisíc. Velkou část návštěvníků tvoří podle Bidlasové Poláci, více než dříve ale přijíždějí také turisté ze Skandinávie, dodala.

Návštěvníci nyní také na hradě tráví více času. „Většina návštěvníků v předchozím období prošla hrad Trosky, rozhlédla se, pokoukala po areálu, někteří si přečetli třeba ty informační cedule o historii hradu, ale řekněme, že třeba během 30 minut odcházeli,“ konstatovala.

Fanoušci podle ní také pozitivně ovlivňují atmosféru hradu. „Hrají tam kostky nebo spontánně vystoupí na pódiu a zpívají písně ze hry,“ dodala. Zároveň se podle ní zvýšil počet zájemců o práci na hradě.

Podle ředitele státní agentury CzechTourism Františka Reismüllera má hra potenciál zvýšit celkovou návštěvnost Česka. „Představuje to Česko jako zemi kreativní, zemi, která je nějakým způsobem hrdá na svoji historii. Což je, byť to tak možná nevypadá, strašně důležitý aspekt v propagaci cestovního ruchu,“ řekl.

Na místa spojená s počítačovou hrou láká turisty také internetový portál přímo od tvůrců Kingdome Come, který nabízí zážitky v podobě interaktivních stezek, kostýmovaných prohlídek, gastronomických specialit či únikové hry.

Hra Kingdom Come: Deliverance se odehrává na počátku 15. století v době politického souboje Václava IV. a jeho bratra Zikmunda. Vývojáři z Warhorse Studios v květnu oznámili, že druhého dílu hry prodali tři miliony kopií. První díl, který studio vydalo v roce 2018, si podle nich zakoupilo přes deset milionů hráčů.

Podle posledních dat analytického portálu VG Insights ale prodeje pokračování historické hry již třímilionovou hranici výrazně překonalo. VG Insights odhaduje, že se v současnosti Kingdom Come: Deliverance 2 prodalo přes 3,4 milionu kusů.