VINCI Construction CS

Dálnice D6, úsek Hořovičky–Hořesedly

Foto: VINCI Construction CS

Advertorial

Skupina VINCI Construction CS vytváří lepší místa pro život

Nové dálnice, modernizované železnice, bydlení, školy, školky, vodní díla nebo parky. To vše vzniká po celé naší zemi díky 4300 odborníkům Skupiny VINCI Construction CS. Největší stavební skupina v Česku a na Slovensku pracuje ročně na dvou tisícovkách větších i menších projektů.

Severní alternativa k D1

Nové dálnice pomáhají řidičům na cestách k bezpečnější jízdě, obyvatelům měst a obcí ulevují od nadměrného provozu v ulicích. V České republice jich letos bylo nebo bude dokončeno na 70 km. Skupina VINCI Construction CS má na rozšiřování tuzemské dálniční sítě významný podíl.

Čilý ruch panuje aktuálně na stavbě dálnice D35. Odborníci ze Skupiny pracují souběžně na čtyřech úsecích, do konce roku budou dokončeny tři z nich: Sadová–Hořice o délce téměř 10,5 km, šestikilometrová trasa Vysoké Mýto – Džbánov a v polovičním profilu (tedy v jednom pruhu v každém směru) již nyní řidiči využívaná část mezi Křelovem a Slavonínem.

Od loňského roku se staví i šestikilometrový úsek D35 mezi Ostrovem a Vysokým Mýtem. Jeho začátek plynule navazuje na předchozí část D35 Časy–Ostrov.

„Stavba by měla být hotová v roce 2026. Ve stejném termínu by pak měli řidiči jezdit i novým 700 m dlouhým tunelem Homole pod stejnojmenným vrchem, který vzniká v rámci samostatné zakázky,“ prozradila Iveta Štočková, mluvčí Skupiny VINCI Construction CS.

Rychleji na Vary

Na dálnici D6 má Skupina VINCI Construction CS rozestavěné dva úseky. Kolem Hořesedel a Hořoviček už řidiči projíždějí bezpečněji a plynuleji od konce září. Část s názvem Hořovičky obchvat měří 5,2 km, projekt D6 Hořesedly, přeložka byl dlouhý 9,2 km.

VINCI Construction CS

Dálnice D6, úsek Hořovičky–Hořesedly

Foto: VINCI Construction CS

Práce pokračují na trase D6 Petrohrad–Lubenec. Na 12 kilometrech zde vyroste 13 mostů a počítá se i s výstavbou zhruba kilometrové protihlukové stěny a s výsadbou zeleně.

Hotovo by mělo být v roce 2027. Letos v březnu vyjely stroje i na osmikilometrovou trasu Bošov–Knínice, s dokončením se počítá také za dva roky. Další částí D6, která jde do výstavby, je Žalmanov–Knínice na Karlovarsku.

Slovácká dálnice pokračuje za Olomoucí

Na dálnici D55 pracuje Skupina VINCI Construction CS na úseku Olomouc–Kokory. Je dlouhý 7,6 km a vede od křižovatky s dálnicí D35 v Olomouci až před obec Kokory. Na konci trasy vzniká odpočívka Majetín. Tisíce aut, které teď projíždějí po dvouproudé silnici obydleným územím, se na novou dálnici přesunou už na konci letošního roku.

Netrpělivě očekávané pokračování Pražského okruhu

Koncem loňského roku se začalo stavět i mezi Běchovicemi a dálnicí D1, nová část vnějšího okruhu okolo hlavního města v celkové délce 12,6 km by měla být hotová za dva roky.

Součástí stavby budou dva tunely a čtyři mimoúrovňové křižovatky. Projekt dále počítá s 19 mosty i dvěma lávkami pro pěší a cyklisty. Na trase je navržených 16 protihlukových stěn o celkové délce 7,8 km.

Nová šestipruhová komunikace v délce 12,6 km si zachová odstup od obytných sídel tak, aby v blízkých obcích došlo k co nejmenšímu negativnímu ovlivnění životního prostředí.

Silnice pro regiony

„Skupina VINCI Construction CS ale nestaví jen dálnice. Z hlediska každodenního cestování mají velký význam také regionální komunikace,“ vysvětluje Iveta Štočková.

Aktuálně najdete odborníky ze skupiny například na rekonstrukci hlavního tahu ve středočeských Říčanech nebo v Liberci. Pracuje se i na průtahu východočeskou Jaroměří, již loni byl v tomto regionu předán hotový obchvat Opočna.

Naprosto zásadní dopad bude mít nový obchvat i pro obyvatele nedalekého Náchoda. Bude dlouhý 6,7 kilometrů a mimo město svede tranzitní dopravu ze silnice I/33.

VINCI Construction CS

Silnice Český Těšín – Ropice

Foto: VINCI Construction CS

Součástí stavby bude také přeložka silnice I/14, která k Náchodu přivádí dopravu od Nového Města nad Metují a Rychnova nad Kněžnou a od průmyslové zóny Solnice-Kvasiny. Hotovo by zde mělo být za tři roky.

Na severní Moravě pak byly úspěšně realizovány třeba opravy silnic mezi Chotěbuzí a Loukami nebo mezi Českým Těšínem a Ropicí.

Skupina VINCI Construction CS silnice nejen buduje a opravuje, ale také udržuje, a to celkem v 8 krajích.

Nejvyšší silniční most

Stavba nejvyššího silničního mostu v České republice (87 metrů) se letos rozběhla na obchvatu Plas na Plzeňsku. Most musí splnit nejen vysoké požadavky na intenzivní zatížení dopravou, ale zároveň nároky památkářů na citlivé začlenění do krajiny.

Další unikátní mostní stavba je těsně před dokončením. 380 m dlouhé a 30 m vysoké přemostění nad potokem Hutná je součástí obchvatu Žiželic, který uleví obyvatelům obce od tranzitní dopravy a zlepší životní prostředí v okolí.

Po železnici a tramvají pohodlněji

Dálnice ale nejsou zdaleka jedinou položkou na seznamu významných dopravních staveb Skupiny VINCI Construction CS. „Na východě Čech jsme život lidem zpříjemnili rozsáhlou modernizací pardubického železničního uzlu. A hned jsme zahájili další velký projekt – modernizaci uzlu v České Třebové. Jde vůbec o největší železniční zakázku v historii Česka, která se dotkne 60 kilometrů kolejí, 400 výhybek a 30 mostů,“ vypočítává Štočková.

VINCI Construction CS

Železniční uzel Pardubice

Foto: VINCI Construction CS

Koleje se nestaví jen pro vlaky na železnici, ale i ve městech pro tramvaje. Například přímo na pražském Václavském náměstí vzniká 1,5 km dlouhá nová tramvajová trať, která ho po letech opět propojí s Vinohradskou ulicí. V Brně zahájila Skupina stavbu trati na sídliště Kamechy.

Nové byty i školy

Skupina pokračuje i v budování rozsáhlých projektů rezidenčního bydlení. V hlavním městě byla zahájena v Hlubočepech stavba bytového komplexu Výhledy Barrandov II a v Hostivaři zase polyfunkčního areálu Ekocity.

V Kladně se pracuje na Rezidenčním areálu PORTTI. Místní bytový dům přinese Středočechům 85 bytů, opět i s výsadbou nové zeleně.

VINCI Construction CS

ZŠ a MŠ Elektra, Praha 9

Foto: VINCI Construction CS

Po úspěšném dokončení moderní základní a mateřské školy Elektra v pražských Vysočanech finišuje Skupina VINCI Construction CS se stavbou školu ve středočeské Bašti s dvěma plánovanými objekty (v Bašti a Měšicích), kde najdou dostatek míst žáci ze spádových oblastí.

Pečujeme o vodu

„Naši odborníci jsou špičkou i v oblasti vodohospodářských staveb,“ říká Iveta Štočková a dodává: „Letos například dokončili modernizaci Úpravny vod Machnín, která zajistí kvalitní pitnou vodu obyvatelům Liberecka. V Brně v současnosti probíhá výstavba nových objektů kalového hospodářství ČOV Modřice.“

VINCI Construction CS

Vodní dílo Jezeří

Foto: VINCI Construction CS

Na Mostecku má Skupina za sebou úspěšnou celkovou rekonstrukci vodní díla Jezeří. Na Labi aktuálně prochází opravou plavební komora Kostomlátky a na Vltavě plavební komora Štvanice.

Šíři dovedností zaměstnanců Skupiny dokládá i stavba malé vodní elektrárny Klecany II. Nový zdroj ekologicky čisté energie vyrobí ročně přibližně 10 GWh energie, spuštěn by měl být příští rok.

Parky, relax i aktivní odpočinek

Řadu zajímavých staveb sloužících k aktivnímu odpočinku dostali od Skupiny VINCI Construction CS obyvatelé Jihočeského kraje. Ať už jde o rekreační areál Sluneční ostrov u Vltavy v Českých Budějovicích, novou cyklostezku v Českém Krumlově nebo podchod pro pěší a cyklisty ve Frymburku. Na Ostravsku mají novou stezku, která propojila existující síť cyklotras.

Pro Pražany pak zahájila Skupina na jaře revitalizaci parku U Hradeb, kde vznikne nová kuželna s klubovnou a spoustou dalších volnočasových prostor.

VINCI Construction CS

Sluneční ostrov v Českých Budějovicích

Foto: VINCI Construction CS