Hledám lidi hladové po úspěchu. Západ rezignoval, investujeme hlavně na Východě, říká Vojta Roček

Známý investor z Presto Ventures se snaží, aby lidé nebrali působení ve startupu jen jako klasický džob. „Měli by to vnímat jako investici nejen do svého života, ale i do firmy, která jim to jednou obrovským způsobem vrátí,“ říká v rozhovoru.

Známý investor z Presto Ventures se snaží, aby lidé nebrali působení ve startupu jen jako klasický džob. „Měli by to vnímat jako investici nejen do svého života, ale i do firmy, která jim to jednou obrovským způsobem vrátí,“ říká v rozhovoru.

Celý článek
0

Sto milionů pro Worldee. Český cestovatelský startup nakopne nový investor, je jím Smička z Bazoše

Radim Smička, šéf Bazoše, posílá olomoucké cestovatelské platformě Worldee tři miliony eur. Další milion přidávají současní investoři Kaiperi Venture Capital. Finanční injekci se startupu podařilo získat i díky nedávnému rozhovoru, který jeho zakladatel Tomáš Zapletal poskytl Hrotu.

Radim Smička, šéf Bazoše, posílá olomoucké cestovatelské platformě Worldee tři miliony eur. Další milion přidávají současní investoři Kaiperi Venture Capital. Finanční injekci se startupu podařilo získat i díky nedávnému rozhovoru, který jeho zakladatel Tomáš Zapletal poskytl Hrotu.

Celý článek
0

Co mají společného ostravská raketa a vaření v Africe? Sahel se topí v kouři

Problém, který v chladných měsících trápí české vesnice, najdeme v subsaharské Africe. Nad každou vesnicí se vznáší kouř z hořícího dřeva, ve městech je to zápach pálených odpadků. Ekologická zátěž stojí za miliony předčasných smrtí ročně.

Problém, který v chladných měsících trápí české vesnice, najdeme v subsaharské Africe. Nad každou vesnicí se vznáší kouř z hořícího dřeva, ve městech je to zápach pálených odpadků. Ekologická zátěž stojí za miliony předčasných smrtí ročně.

Celý článek
0

Singapur proti motoristům

Světová velkoměsta řeší v posledních letech podobné problémy s neustále bobtnající automobilovou dopravou, kterou už stávající infrastruktura není schopná pojmout

Singapur proti motoristům
ilustrační foto | Shutterstock.com

Řešení volí různá, jedno z nejpřísnějších ale platí v Singapuru. V zemi, kde hrozí pokuta či fyzický trest i za žvýkání nebo odplivnutí na ulici, musí mít majitel vozu speciální licenci platnou deset let. Bez ní mu auto ani neprodají.

Kvůli omezenému počtu dostupných licencí ovšem postupně roste jejich cena a letos v červnu poprvé překročila hranici sto tisíc singapurských dolarů.

Jinými slovy, kdo chce po Singapuru jezdit v pohodlí osobního vozu, zaplatí za to v přepočtu téměř 1,7 milionu korun za deset let. A navrch si samozřejmě ještě musí pořídit auto.