Souprava Regiojetu
Foto: Stepan Skorobogadko / Shutterstock.com
Železnice
RegioJet chce expandovat. Vydává dluhopisy až za 4 miliardy korun na nové vlaky
RegioJet plánuje získat miliardy korun prostřednictvím emise zajištěných dluhopisů, které mají financovat modernizaci vozového parku a expanzi na českých i zahraničních tratích. Dopravce vedený Radimem Jančurou cílí na posílení konkurenceschopnosti před nadcházejícími soutěžemi o rychlíkové linky.
čtk
Brněnská dopravní společnost RegioJet nabízí dluhopisy o objemu 1,5 miliardy korun s možností navýšení až na čtyři miliardy korun s pevnou roční úrokovou sazbou 7,15 procenta, aby získala peníze na nákup vagonů od německých drah (Deutsche Bahn).
Vyplývá to z informací v prospektu zajištěných dluhopisů, který má firma na svém webu. Majitel Radim Jančura takto financoval svoji expanzi už v roce 2019, uvedl web Zdopravy.cz, který na vydání dluhopisů upozornil.
Nyní usiluje pomocí nákupu dalších vozů o modernizaci svého vozového parku, zvýšení kapacity a posílení konkurenceschopnosti, vyplývá z prospektu.
Jančura se chystá nejen na soutěže ministerstva dopravy na rychlíkové linky, ale také na krajské soutěže. Vagony v soupravě s lokomotivou už se v krajské dopravě skoro nevyskytují a vagony jsou vhodné na rychlících či vlacích vyšší kategorie.
Zároveň Jančura expanduje i za hranice v nedotované dopravě, před několika dny vstoupil na polskou železnici, kde začal provozovat vnitrostátní spojení mezi Krakovem a Varšavou.
Dluhopisy budou vydané 23. října a splatné budou po pěti letech, úroky bude RegioJet vyplácet dvakrát ročně. Dopravce je vydává ve spolupráci s Českou spořitelnou a Komerční bankou prostřednictvím své dceřiné společnosti RegioJet Finance 2. S dluhopisy se bude obchodovat na Burze cenných papírů Praha.
RegioJet v současnosti zajišťuje o něco více než desetinu výkonů v osobní dopravě na české železnici a jeho cílem je získat další podstatný díl.
Již nyní má jistotu, že převezme například rychlíkovou linku z Prahy do Brna a Jihlavy přes Havlíčkův Brod od Českých drah, o něco později od Arrivy soubor rychlíkových linek ve středních, severních a severovýchodních Čechách.
Tržby firmy v posledních letech díky postupné expanzi rostou, loni činily 4,1 miliardy a zisk po zdanění činil 287 milionů korun.