V Česku katastrofu bydlení nevidím. Teď jde Bezrealitky dobýt Německo, říká šéf EHS Meyer

V Německu žije asi půlka obyvatelstva v nájmu. „A přijde jim to normální. Tady naopak převládá často přemrštěná představa, že pokud si člověk nezvládne koupit vlastní byt, vlastně v životě ničeho nedosáhl,“ říká v rozhovoru šéf realitní skupiny EHS Hendrik Meyer.

V Německu žije asi půlka obyvatelstva v nájmu. „A přijde jim to normální. Tady naopak převládá často přemrštěná představa, že pokud si člověk nezvládne koupit vlastní byt, vlastně v životě ničeho nedosáhl,“ říká v rozhovoru šéf realitní skupiny EHS Hendrik Meyer.

Celý článek
0

Trendy a reelsy. Osm tipů, jak mohou firmy dlouhodobě zaujmout generaci Z

Jak udělat reklamu, která osloví generaci Z? Je na to třeba jít trochu jinak – moderně, svěže, přirozeně. Podívejte se na osm tipů, kterými se můžou firmy řídit, když chtějí zaujmout mladou klientelu.

Jak udělat reklamu, která osloví generaci Z? Je na to třeba jít trochu jinak – moderně, svěže, přirozeně. Podívejte se na osm tipů, kterými se můžou firmy řídit, když chtějí zaujmout mladou klientelu.

Celý článek
0

Komentář: Pirátský nápad, aby stát garantoval nájmy, je jen další nesmysl a vyhazování peněz

Není divu, že návrh se na vládě zasekl, a kromě Pirátů se k němu nikdo nechce hlásit. Nota bene před volbami 

Není divu, že návrh se na vládě zasekl, a kromě Pirátů se k němu nikdo nechce hlásit. Nota bene před volbami 

Celý článek
0

Pro české halušky do Polska

Polská síť německého diskontního řetězce Aldi připravila pro své zákazníky minulý týden pozoruhodnou promoční akci

Pro české halušky do Polska
ilustrační foto | Shutterstock.com

V rámci „tygodnia czeskiego“ mohli tamní spotřebitelé nakoupit české speciality za výhodné ceny. Gurmán patriot by se ale nejspíš zhrozil a oponoval by, že nabízené produkty mají v mnoha případech s Českem málo společného a tuzemskou gastronomii absolutně nereprezentují.

Je pravda, že třeba v případě „českého rohlíku“ v podobě listového pečiva plněného nugátem se Aldi opravdu moc netrefilo. Polští spotřebitelé mohli ochutnat také třeba debrecínskou pečeni z Kosteleckých uzenin, medovníky od Marlenky nebo „české“ brynzové halušky, na jejichž obalu se uvádí, že brynza je slovenská.

S odstupem a chladnou hlavou je však třeba si přiznat, že Aldi ve většině případů odhadlo stravovací návyky Čechů poměrně správně a nabídlo to, co skutečně jíme, a ne to, co si myslíme, že jíme.

Otázka je, zda skutečným cílem akce bylo seznámit Poláky s českými potravinami. S rostoucími cenami potravin nabývá přeshraniční nákupní turistika opět na popularitě, což si nejspíš uvědomuje i Aldi. S výjimkou „rohlíku“ byla většina nabízených produktů levnějších než v Česku.

Za všechny uveďme příklad piva Pilsner Urquell za 4,99 zlotého, tedy asi 26,50 koruny. V Česku se prémiová značka prodává obvykle za 28,90. Německé řetězce se přitom s touhou Čechů po levnějších potravinách už dávno naučily pracovat a slevové akce cílily přímo přes hranice. Polsko je nyní evidentně následuje.

Pro české prodejce, potravináře, zemědělce, státní kasu a vlastně celou ekonomiku to není dobrá zpráva. Čechům cestujícím za levnou plzní do Polska se však lze divit jen stěží.