Výpadky nepodporují wellbeing uživatelů. Natož jejich mindfulness. Ale pro anger management jsou prý jako stvořené

Výpadky nepodporují wellbeing uživatelů. Natož jejich mindfulness. Ale pro anger management jsou prý jako stvořené

koláž Hrot24 / Shutterstock.com

Utržená sluchátka

O2 čelilo třetímu výpadku v týdnu. Zákazníci šíleli, operátor děkuje za pochopení

Týden plný technických potíží pro největšího českého operátora O2 pokračuje. Po pondělním několikahodinovém kolapsu mobilních služeb a úterním ranním zakolísání sítě hlásili uživatelé další problémy, tentokrát v pátek. Lidem napříč republikou opět nefungovaly mobilní internet ani hlasové hovory. Po 15. hodině operátor informoval, že jeho služby jsou již plně funkční.

Aktualizováno v 15.21. Podle serverů DownDetector a Vypadky24 začaly stížnosti přibývat v pátek po 10:30. „Snažil jsem se dovolat kolegovi, podařilo se to až napotřetí,“ popsal jeden z postižených, Luděk F.

Jiný zákazník, František K., už neskrývá rozčilení: „Dneska opět další výpadek O2, už toho mám plné zuby,“ referuje on-line deník Novinky.cz.

Jen během dopoledne zaznamenal server Vypadky24 přes 700 hlášení o nefunkčních službách, po poledni už jejich počet přesáhl 2500. Problémy se objevují prakticky po celé republice: od Prahy přes Brno a Ostravu až po menší města.

Operátor O2 potvrdil, že v síti probíhají práce, ačkoliv o plánované odstávce zákazníky předem neinformoval.

„Aktuálně optimalizujeme výkon naší sítě, aby fungovala co nejlépe. V průběhu prací může krátkodobě trvat sestavení hovorů trochu déle nebo docházet k občasnému snížení rychlosti načítání dat. Děkujeme za pochopení,“ informoval operátor.

Po páteční 15. hodině tiskové oddělení O2 sdělilo, že síť je již plně funkční. „Veškeré služby jsou již v provozu, zákazníky budeme dále podrobněji informovat,“ sdělila Hrotu24 Monika Ježková.

„To máte dělat v noci, a ne ve dne. To snad nemyslíte vážně,“ reagoval během výpadku zákazník na krátké sdělení O2 na Facebooku. „Telefon máme díky vám na ozdobu,“ píše další. Správci profilů na kritiky odpovídají připravenými omluvami.

Zatím největší byl pondělní výpadek, který trval zhruba tři hodiny a zasáhl třetinu z více než pěti milionů klientů O2, způsobila softwarová chyba v centrální části sítě.

V úterý ráno pak další část uživatelů zaznamenala krátkodobé problémy, které operátor připsal pracím na nápravných opatřeních.

Třetí výpadek během jediného týdne však podle reakcí zákazníků naznačuje, že důvěra v technickou stabilitu služeb O2 dostává trhliny.

Operátor za potíže nabídl klientům kompenzaci: slevu ve výši 300 korun na telefony a příslušenství k telefonům. Vyzvednout si ji mohou v aplikaci Moje O2.