Nový výzkum společnosti Workday Partner odhaluje, že umělá inteligence přináší personálním poradenským společnostem velké změny

ČTK

Nový výzkum společnosti Workday Partner odhaluje, že umělá inteligence přináší personálním poradenským společnostem velké změny

Londýn 12. listopadu 2025 (PROTEXT/PRNewswire) - 80 % vedoucích pracovníků v oblasti lidských zdrojů chce, aby poradenské společnosti lépe začleňovaly umělou inteligenci

Nový výzkum specializované poradenské společnosti Kognitiv, partnera Workday, odhalil, že 80 % vedoucích pracovníků v oblasti lidských zdrojů ve Velké Británii chce, aby poradenské společnosti lépe začleňovaly umělou inteligenci, zatímco téměř polovina (44 %) se domnívá, že poradenské společnosti jsou pomalé v přijímání nebo přizpůsobování se technologii umělé inteligence.

Výzkum, který byl proveden mezi 500 vedoucími pracovníky v oblasti lidských zdrojů ve Velké Británii a Německu a který byl dnes zveřejněn jako součást zcela nové zprávy společnosti Kognitiv s názvem Nová éra poradenství, odhaluje rostoucí nespokojenost s tradičními partnerskými vztahy v oblasti poradenství a nesoulad mezi tím, co vedoucí pracovníci v oblasti lidských zdrojů od poradenských společností očekávají, a tím, co jim je poskytováno.

Ve Velké Británii věří 46 % vedoucích pracovníků v oblasti lidských zdrojů, že umělá inteligence může nahradit většinu práce vykonávané poradci, zatímco 70 % připustilo, že umělá inteligence již pomohla snížit výdaje na poradenské služby. Vedoucí pracovníci v oblasti lidských zdrojů nejen připouštějí, že chtějí umělou inteligenci přijmout, ale také již snižují výdaje ve prospěch umělé inteligence.

Na otázku, co čeká tento obor v budoucnu, vedoucí pracovníci v oblasti lidských zdrojů očekávají více umělé inteligence, větší transparentnost a méně tradičních poradců. Více než polovina (59 %) se domnívá, že budoucnost poradenského modelu bude spočívat v kombinaci umělé inteligence a lidské odbornosti, což naznačuje, že umělá inteligence bude podporována lidským vedením a dohledem, nikoli je nahrazovat.

Mark Grignon, generální ředitel společnosti Kognitiv, řekl: „Naším jediným cílem je řešit problémy klientů, tečka. To znamená, že musíme využít všechny své hluboké znalosti a datové soubory k vytvoření modelů umělé inteligence a řešení, díky nimž bude naše podpora chytřejší a rychlejší. Nejedná se o sci-fi; vyžaduje to člověka, který bude mít na starosti řízení práce a přehled. Firmy, které to nechápou, nejenže omezují, co pro vás může umělá inteligence udělat, ale také vám účtují své vlastní pomalé a drahé mzdy."

Platba daně za složitost

Výzkum také naznačuje, že existuje jasný rozpor mezi očekáváními a výsledky práce tradičních poradenských společností. Téměř všichni dotazovaní britští personalisté (95 %) stále nějakým způsobem spolupracují s poradenskými společnostmi, ale pouze 26 % z nich je považuje za nezbytné pro svou práci. Zatímco více než polovina (58 %) uznává, že poradenské společnosti mohou být užitečné při řešení konkrétních problémů, 16 % popisuje své zkušenosti jako zklamání.

Vedoucí pracovníci v oblasti lidských zdrojů byli také dotázáni na největší problémy, které se týkají poradenských společností. Nejobvyklejší odpovědi byly:

  • Nedostatečná transparentnost nákladů (44 %)

  • Omezená flexibilita služeb (42 %)

  • Neefektivita (41 %)

  • Neschopnost porozumět potřebám podniku (40 %)

  • Dlouhé omezující smlouvy (29 %).

Tyto frustrace vedou k tomu, co Kognitiv nazývá „daní ze složitosti", skrytými náklady, které organizace platí poradenským firmám, když se partnerství zamotají do pomalých schvalovacích procesů, zastaralých systémů a nekonečné byrokracie. Jedná se o daň z času, rozpočtů a kreativity, což znamená, že tradiční model poradenských služeb již nesplňuje potřeby vedoucích pracovníků v oblasti lidských zdrojů, kteří je využívají, a vede je k alternativě v podobě umělé inteligence.

Kompletní výzkumnou zprávu společnosti Kognitiv s názvem „Nová éra poradenství: poháněná umělou inteligencí, řízená lidmi si můžete stáhnout zde.

O společnosti Kognitiv

Kognitiv je certifikovaný partner Workday AMS Services, který poskytuje flexibilní poradenské služby s platbou podle skutečného využití, které jsou v souladu s inovacemi a iniciativou společnosti Workday. Od roku 2016 model Podpora postprodukce (PPS) společnosti Kognitiv umožňuje zákazníkům Workday získat potřebnou podporu, kdykoli ji potřebují, aniž jsou vázáni smlouvami s pevnými výdaji. Od ad hoc řešení při poradenství a plně spravovaných služeb až po nasazení nových unikátních alfanumerických kódů ke sledování produktu (SKU), vývoj aplikací na míru, projektový management a řízení změn – společnost Kognitiv podporuje každou fázi životního cyklu produktů Workday. Klienti mají k dispozici špičkové poradenské týmy s vhodnou kombinací dovedností, které podporují celé spektrum funkcí Workday.

Metodika

Průzkum byl proveden mezi 500 vedoucími pracovníky v oblasti lidských zdrojů v Německu a Velké Británii. Rozhovory uskutečnila po internetu společnost Sapio Research v říjnu 2025 pomocí e-mailové pozvánky a online průzkumu.

Logo – https://mma.prnewswire.com/media/2716011/Kognitiv_Logo.jpg

KONTAKT: Monique Oliver, monique.oliver@kognitivinc.com