Zelená revoluce zvyšuje riziko konfliktů. Rostoucí teploty mohou zažehnout nové války

Radikalismus na obou stranách, jenž je spojen se zaváděním opatření vedoucích k uhlíkové neutralitě, může způsobit v řadě zemí nové ozbrojené konflikty. Budování dalších kapacit obnovitelných zdrojů by mělo probíhat nenásilně.

Radikalismus na obou stranách, jenž je spojen se zaváděním opatření vedoucích k uhlíkové neutralitě, může způsobit v řadě zemí nové ozbrojené konflikty. Budování dalších kapacit obnovitelných zdrojů by mělo probíhat nenásilně.

Celý článek
0

Airbus chce prorazit ve vesmíru. Soustředí se na produkci satelitů

Evropský koncern Airbus, který působí v leteckém, vesmírném a zbrojním průmyslu, se chce ve větší míře zaměřit na vesmírné projekty, zejména na produkci satelitů pro vojenské i civilní využití.

Evropský koncern Airbus, který působí v leteckém, vesmírném a zbrojním průmyslu, se chce ve větší míře zaměřit na vesmírné projekty, zejména na produkci satelitů pro vojenské i civilní využití.

Celý článek
0

Ve startupech se maká, šéf klidně umývá nádobí. Je to cesta, jak dohnat vyspělé země, říká Nosek z Unico

Čím složitější je inovace, tím je pro nás zábavnější, zdůrazňuje Vojtěch Nosek ze společnosti Unico. Byla to parta čtyř vědců, kteří byli nešťastní z toho, že se jejich práce špatně dostává do praxe. A tak vznikl nápad rozjet firmu, která propojuje soukromý a akademický sektor.

Čím složitější je inovace, tím je pro nás zábavnější, zdůrazňuje Vojtěch Nosek ze společnosti Unico. Byla to parta čtyř vědců, kteří byli nešťastní z toho, že se jejich práce špatně dostává do praxe. A tak vznikl nápad rozjet firmu, která propojuje soukromý a akademický sektor.

Celý článek
0

Nový pan Albixon

Největší česká bazénářská firma roste díky covidu o desítky procent. V karanténě zdvojnásobila počet zakázek.

Nový pan Albixon
Zdeněk Vosolsobě | Tomáš Novák týdeník HROT

Zdeněk Vosolsobě převzal po zakladateli Jaroslavu Smetanovi řízení největší české firmy na výrobu bazénů Albixon. Teď přišel vrchol jeho nové kariéry, firma meziročně trhá rekordy. Díky koronavirové krizi nechtějí Češi ani Němci chodit na koupaliště a rádi by měli vlastní bazén. Čekací lhůty na něj jsou do října až listopadu. „Hodně lidí ale začalo brát bazén také jako investici do své nemovitosti,“ vysvětluje růst předseda představenstva Albixonu Zdeněk Vosolsobě. Mimochodem, do firmy se dostal před 11 lety z ulice na pohovor a bazén sám dlouhou dobu neměl.

Trh s bazény roste už poměrně dlouho. Co pro vás ale znamenala koronavirová karanténa v prodejích? Četl jsem, že jste vyrostli o 200 procent.

Na začátku března jsme měli velké obavy, stejně jako všichni ostatní. V prvních týdnech jsme museli zavřít všechna prodejní místa. Postupně pak zavírali i naši distributoři po Evropě a ta situace nevypadala vůbec růžově. Snažili jsme si načrtnout nějaké scénáře, jak se bude situace vyvíjet a byly to scénáře dost černé. Nezbývalo nám nic víc, než denně hlídat cash flow. Po dvou až třech týdnech jsme si ale uvědomili, že by poptávka mohla naopak vzrůstat. Pustili jsme se tedy do marketingu, navýšili výrobní plány a za pár týdnů se potvrdilo to, co jsme si mysleli.

Jak to vypadalo konkrétně?

O těch dvou stech procent navýšení poptávky jste už hovořil. To byla situace v prvních týdnech karantény. Později to bylo 150 procent. Ale ještě teď na číslech vidíme, že srpen je silnější než kdy jindy. Bavíme se o sedmdesátiprocentním meziročním nárůstu poptávek.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit