Další v řadě: Mercedes-Benz ustupuje od plánu vyrábět od roku 2030 pouze elektromobily

Automobilka Mercedes-Benz už nevidí rok 2030 jako mezník, kdy dokončí svůj přechod k čistě elektrickým vozidlům. Takový cíl si vytkla v roce 2012, jenže malá poptávka po elektrických autech ji donutila změnit plány.   

Automobilka Mercedes-Benz už nevidí rok 2030 jako mezník, kdy dokončí svůj přechod k čistě elektrickým vozidlům. Takový cíl si vytkla v roce 2012, jenže malá poptávka po elektrických autech ji donutila změnit plány.   

Celý článek
0

Politika v byznysu aneb Už ani králíka od „dezoláta“ Jandejska

Šéf Rohlíku Tomáš Čupr samozřejmě může bojkotovat firmu Rabbit jednoho z vůdců protestujících zemědělců Zdeňka Jandejska. Otázka zní, jestli je to dobré pro byznys, který založil.

Šéf Rohlíku Tomáš Čupr samozřejmě může bojkotovat firmu Rabbit jednoho z vůdců protestujících zemědělců Zdeňka Jandejska. Otázka zní, jestli je to dobré pro byznys, který založil.

Celý článek
0

Warren Buffett hlásí návrat obřích zisků. Stíny však zůstávají

Konglomerát Berkshire Hathaway v čele s legendárním investorem měl loni provozní zisk o 21 procent vyšší než v roce 2022. Především zásluhou pojišťovnictví.

Konglomerát Berkshire Hathaway v čele s legendárním investorem měl loni provozní zisk o 21 procent vyšší než v roce 2022. Především zásluhou pojišťovnictví.

Celý článek
0

Nový pan Albixon

Největší česká bazénářská firma roste díky covidu o desítky procent. V karanténě zdvojnásobila počet zakázek.

Nový pan Albixon
Zdeněk Vosolsobě | Tomáš Novák týdeník HROT

Zdeněk Vosolsobě převzal po zakladateli Jaroslavu Smetanovi řízení největší české firmy na výrobu bazénů Albixon. Teď přišel vrchol jeho nové kariéry, firma meziročně trhá rekordy. Díky koronavirové krizi nechtějí Češi ani Němci chodit na koupaliště a rádi by měli vlastní bazén. Čekací lhůty na něj jsou do října až listopadu. „Hodně lidí ale začalo brát bazén také jako investici do své nemovitosti,“ vysvětluje růst předseda představenstva Albixonu Zdeněk Vosolsobě. Mimochodem, do firmy se dostal před 11 lety z ulice na pohovor a bazén sám dlouhou dobu neměl.

Trh s bazény roste už poměrně dlouho. Co pro vás ale znamenala koronavirová karanténa v prodejích? Četl jsem, že jste vyrostli o 200 procent.

Na začátku března jsme měli velké obavy, stejně jako všichni ostatní. V prvních týdnech jsme museli zavřít všechna prodejní místa. Postupně pak zavírali i naši distributoři po Evropě a ta situace nevypadala vůbec růžově. Snažili jsme si načrtnout nějaké scénáře, jak se bude situace vyvíjet a byly to scénáře dost černé. Nezbývalo nám nic víc, než denně hlídat cash flow. Po dvou až třech týdnech jsme si ale uvědomili, že by poptávka mohla naopak vzrůstat. Pustili jsme se tedy do marketingu, navýšili výrobní plány a za pár týdnů se potvrdilo to, co jsme si mysleli.

Jak to vypadalo konkrétně?

O těch dvou stech procent navýšení poptávky jste už hovořil. To byla situace v prvních týdnech karantény. Později to bylo 150 procent. Ale ještě teď na číslech vidíme, že srpen je silnější než kdy jindy. Bavíme se o sedmdesátiprocentním meziročním nárůstu poptávek.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit