Revoluci elektrických aut došla šťáva. A je na vládách, aby ji do ní opět napumpovaly

Do 30. let mají zmizet spalovací motory. Ale mnoho těch, kteří kupují auta, na to prostě neslyší.

Do 30. let mají zmizet spalovací motory. Ale mnoho těch, kteří kupují auta, na to prostě neslyší.

Celý článek
0

Hlad po ajťácích neutichá. Jejich zlaté časy už ale skončily

Platy českých IT expertů jsou pořád nadprůměrné. Firmy vyvažují zkušené ajťáky zlatem, tempo růstu jejich mezd už ovšem zpomaluje. Vyplývá to z průzkumu internetového portálu Smitio.

Platy českých IT expertů jsou pořád nadprůměrné. Firmy vyvažují zkušené ajťáky zlatem, tempo růstu jejich mezd už ovšem zpomaluje. Vyplývá to z průzkumu internetového portálu Smitio.

Celý článek
0

Restaurace zbytečně vyhodí jídlo za biliony ročně, umělá inteligence teď s plýtváním bojuje

V restauracích i bistrech po celém světě se každý den vyhazují desítky až stovky kilogramů nedojedených porcí a prošlých surovin. Tento globální problém by mohla vyřešit umělá inteligence, která dokáže díky strojovému učení a hlubokým analýzám dat snížit plýtvání o polovinu.

V restauracích i bistrech po celém světě se každý den vyhazují desítky až stovky kilogramů nedojedených porcí a prošlých surovin. Tento globální problém by mohla vyřešit umělá inteligence, která dokáže díky strojovému učení a hlubokým analýzám dat snížit plýtvání o polovinu.

Celý článek
0

Nissan Qashqai e-Power: elektropokrok v mezích benzinového rozumu

Nissan Qashqai e-Power se sériovým hybridním motorem jezdí na benzin, ale chová se jako elektroauto

Nissan Qashqai e-Power: elektropokrok v mezích benzinového rozumu
Nissan Qashqai e-Power | foto Nissan

Znáte Nissan Dualis? Asi ne. A co Nissan Rogue Sport? Nejspíš taky ne. Ale o Nis­sanu Qashqai jste určitě slyšeli a velmi pravděpodobně jste jich už pěkných pár viděli. Jen v Evropě se jich totiž prodaly víc než tři miliony a „kaškai“ se stal vůbec nejúspěšnějším modelem automobilky na kontinentě. Vzhledem k tomu, že měl na přelomu tisíciletí nahradit nepříliš úspěšnou almeru, to není vůbec špatný výsledek.

Vývojáři Nissanu měli tenkrát, snad i trochu z nouze, šťastnou ruku, když vytvořili křížence mezi rodinným kombíkem a SUV. Výsledkem byla zbrusu nová kategorie kompaktního crossoveru, který trefil to, po čem evropský zákazník toužil. Před dvěma lety představil Nissan už třetí generaci qashqaie. A letos přišel s hybridní novinkou, kterou měl dost možná začít. Protože podobně jako první qashqai přináší něco úplně jiného, než co dělá konkurence – sériový hybridní pohon e-Power.

Abychom byli úplně přesní, sériový hybrid není zas až taková novinka. Podobně jako elektrická auta předběhla ta benzinová, aby byla vytlačena do bezvýznamnosti, a teď se zase vracejí, vznikl první sériový hybrid už na začátku století. Dvacátého století. Jmenoval se Owen Magnetic Tourer a byl to skutečně luxusní vůz. Jenomže jich vzniklo jen 250. A od té doby auta se sériovým hybridním pohonem nikdo ve velkém nevyráběl. Až teď Nissan. A přes počáteční skepsi (k čemu to je?) musíme po týdenním testu říct, že ten (staro)nový koncept skutečně do dnešní doby dává smysl.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit