Atraktivita ruské severní námořní cesty roste. Směřuje přes ni stále více ropy a plynu do Číny

Námořní cestu arktickými oblastmi využívá pro přepravu ropy a dalších komodit stále více tankerů a lodí, které vyplouvají z ruských přístavů do čínských.

Námořní cestu arktickými oblastmi využívá pro přepravu ropy a dalších komodit stále více tankerů a lodí, které vyplouvají z ruských přístavů do čínských.

Celý článek
0

V sobotu Česko zasáhne spalující vedro. Víte, jak vysoké teploty ovlivňují léky a jejich užívání?

Velmi vysoké teploty neškodí jen lidskému tělu a zvířatům, ale také potravinám a lékům. Jak se však horka projeví na účincích léčivých přípravků a jejich vlivu na naše zdraví?

Velmi vysoké teploty neškodí jen lidskému tělu a zvířatům, ale také potravinám a lékům. Jak se však horka projeví na účincích léčivých přípravků a jejich vlivu na naše zdraví?

Celý článek
0

Komentář: Digitální blamáž roku. Portál stavebníka je nedodělek, jaký Česko ještě nezažilo

Zaměstnanci stavebních úřadů si zčásti rvou vlasy, zčásti se rozčilují a hrozí stávkou, jejich nadřízení píšou naléhavé výzvy ministru pro místní rozvoj Ivanu Bartošovi, shrnuje Pavel Páral.

Zaměstnanci stavebních úřadů si zčásti rvou vlasy, zčásti se rozčilují a hrozí stávkou, jejich nadřízení píšou naléhavé výzvy ministru pro místní rozvoj Ivanu Bartošovi, shrnuje Pavel Páral.

Celý článek
0

Na toaletu jen s dovolením. Ryanair obnoví lety

Ryanair má od července obnovit 40 procent letů. Zároveň ustupuje od diverzifikace leteckého parku.

Na toaletu jen s dovolením. Ryanair obnoví lety
Ryanair | Profimedia.cz

Irské nízkonákladové aerolinky Ryanair se připravují na pozvolné obnovení leteckého provozu. Od začátku července by měla společnost začít odbavovat 40 procent letů ze svého obvyklého rozpisu. Denně by mělo do vzduchu vzlétnout tisíc letadel, přičemž v současné době jich je pouhých třicet.

Skokový nárůst bude podléhat přísným pravidlům a zároveň je závislý na vládách jednotlivých zemí a postupném uvolňování opatření proti šíření koronaviru.

Cestující budou muset provést check-in po internetu, palubní lístky by pak měli mít stažené v mobilu. Na letišti jim bude změřena teplota a po celou dobu letu budou muset mít zakrytý obličej. Omezení by mělo platit i na množství zavazadel. Ve snaze zamezit frontám bude přístup na toaletu umožněn jen se souhlasem personálu. Letadla by pak každý den měla být pečlivě vydezinfikována.

Šéf společnosti Michael O'Leary naopak avizoval, že rozestupy mezi cestujícími vyžadovat nebude. Za „idiotský nápad" už minulý měsíc označil návrh na ponechání volného prostředního místa v řadě. „Byznys může fungovat, jen když prodáme většinu sedadel ve většině letů," řekl televizi BBC.

Ryanair nicméně počítá s tím, že obsazenost letů bude v prvních měsících nízká. Z důvodu slabé poptávky by letadla měla být v červenci a srpnu zaplněna přibližně z poloviny. Situaci aerolinkám ještě komplikuje plán britské vlády, která chce zavést povinnou čtrnáctidenní karanténu po příletu do země.

Airbus? Ztráta času

Největší evropské nízkonákladové aerolinky zároveň ustupují od plánu diverzifikovat svůj letecký park. Po nákupu rakouských aerolinek Lauda v roce 2018 získal Ryanair třicet airbusů A320 a ještě loni v březnu vedl jednání o pořízení sta strojů modelu A321.

Podle nejnovějšího vývoje však k obchodu nakonec zřejmě nedojde. „Nebudeme iniciovat jednání s Airbusem, dokud nezačnou oni," vzkázal O'Leary přes agenturu Reuters s tím, že hovory s protistranou teď považuje za ztrátu času. Veškeré dodávky airbusů v příštích dvanácti měsících chce zrušit.

Ryanair se tak dál bude spoléhat téměř výhradně na letadla boeing 737, kterých má ve flotile v současnosti přes 450. Plánuje jimi nahradit i již zmíněných třicet airbusů u dceřiné společnosti Lauda, kde se zároveň chce s odbory dohodnout na snížení platů.

Rána pro British Airways

Pozvolné obnovení provozu chystá i německá Lufthansa. Od června by mělo jít do provozu 160 letadel, která budou létat do 106 destinací po celém světě, včetně tradičních dovolenkových destinací Mallorcy, Rostocku či Kréty. Stejně jako Ryanair vyžaduje po cestujících nošení roušek a značně omezen bude servis na palubě.

British Airways měly v plánu v červenci obnovit přibližně polovinu svých letů, již zmíněný návrh britské vlády na dvoutýdenní karanténu po příletu do Británie ale může tímto záměrem zahýbat. Výkonný ředitel mateřské společnosti IAG Willie Walsh uvedl, že aerolinky teď hodnotí situaci, než oznámí další postup. „Snad nikdo nevěřil, že to vláda skutečně udělá, když tvrdí, jak chce ekonomiku znovu rozpohybovat," postěžoval si v parlamentu s tím, že na postupu vlády není nic pozitivního.