Z čeho se hroutí boháči? Většina lidí to nechápe

Vlastnit miliardy, a přesto být nešťastný? To je pro mnoho obyčejných lidí nepředstavitelné. Jak ale prozrazují psychoterapeuti bohatých elit, i miliardáři se hroutí. Nejvíce je přitom trápí izolace, jež přichází ruku v ruce s velkým jměním.

Vlastnit miliardy, a přesto být nešťastný? To je pro mnoho obyčejných lidí nepředstavitelné. Jak ale prozrazují psychoterapeuti bohatých elit, i miliardáři se hroutí. Nejvíce je přitom trápí izolace, jež přichází ruku v ruce s velkým jměním.

Celý článek
0

Apoštolové zelené energetiky: Když nebude foukat a svítit, najdeme nové technologie

Zastánci obnovitelných zdrojů věří, že během přechodu na bezuhlíkovou společnost okolo roku 2050 dojde k nalezení nových technologií, které překonají slabinu zdrojů závislých na větru a slunci.

Zastánci obnovitelných zdrojů věří, že během přechodu na bezuhlíkovou společnost okolo roku 2050 dojde k nalezení nových technologií, které překonají slabinu zdrojů závislých na větru a slunci.

Celý článek
0

Jeff Bezos odkryl svůj recept na úspěch: Chtěl jsem, aby se podřízení probouzeli hrůzou a v propocených prostěradlech

Zakladatel a dlouholetý šéf internetového gigantu Amazon odhalil počáteční tajemství úspěchu, jenž mu vynesl 200 miliard dolarů. 

Zakladatel a dlouholetý šéf internetového gigantu Amazon odhalil počáteční tajemství úspěchu, jenž mu vynesl 200 miliard dolarů. 

Celý článek
0

Musk se bojí Číňanů. Bez zavedení cel prý jejich automobilky převálcují trh

Šéf americké automobilky Tesla označuje čínské výrobce za nejkonkurenceschopnější na světě. Bez obchodních bariér podle něj převálcují většinu světové konkurence. 

Musk se bojí Číňanů. Bez zavedení cel prý jejich automobilky převálcují trh
Elon Musk | foto Frederic Legrand – COMEO / Shutterstock.com

Evropské ani americké automobilky nejsou schopné konkurovat invazi čínských elektromobilů. Pokud se jim do cesty nepostaví obchodní bariéry, reálně hrozí, že ovládnou západní trhy a zničí tamní konkurenci. Myslí si to alespoň šéf americké Tesly Elon Musk. 

„Čínské automobilky jsou nejkonkurenceschopnějšími automobilkami na světě. Takže si myslím, že budou mít významný úspěch mimo Čínu. Velikost tohoto úspěchu bude záviset na tom, jaká cla nebo další obchodní bariéry se proti nim ve světě zavedou,“ prohlásil Musk při hodnocení hospodářských výsledků Tesly. Dodal, že pokud se vlády k uvalení cel nerozhoupou, může to zničit řadu světových automobilek. 

Své značce ovšem Musk věří. Už loni při chvále, již pěl na čínskou konkurenci, označil Teslu za jasnou budoucí světovou jedničku. „Kdybych měl hádat, s největší pravděpodobností bude druhá za Teslou některá z čínských značek,“ prohlásil šéf dosavadního lídra ve výrobě vozů na baterii.  

Co stojí za úspěchem čínských automobilek, které nyní v elektromobilitě válcují evropskou konkurenci? Podle hlavního analytika Hrot24 Miroslava Zámečníka to je kromě předvídavosti také průmyslová špionáž:

Hrotcast

Otázkou je, zda se sebevědomá prohlášení excentrického miliardáře skutečně naplní. Výsledky Tesly na konci loňského roku přinesly zklamání a v posledním čtvrtletí 2023 více elektromobilů než americký výrobce prodala čínská značka BYD. Zpomalení růstu prodejů přitom Tesla očekává i letos.

Obchodními praktikami čínských automobilek se už od loňského podzimu zabývá Evropská komise. Ta zahájila šetření, jestli agresivní vstup značek jako BYD, Nio nebo Xpeng na evropský trh, podporovaný masivními dotacemi vlády v Pekingu, neporušuje pravidla hospodářské soutěže. Šetření dosud komise neukončila, pokud se ale podezření z nekalé konkurence potvrdí, ve hře je právě zavedení cel.