Manolo Blahnik konečně v Číně: Po 22 letech právní bitvy

www.shutterstock.com

Manolo Blahnik konečně v Číně: Po 22 letech právní bitvy

Manolo Blahnik, luxusní značka obuvi s velkou oblibou mezi celebritami, kterou proslavil zejména seriál „Sex ve městě“, otevřela svou první prodejnu na pevninské Číně po 22letém boji o právo používat své jméno.

Michael Skřivan

Michael Skřivan

šéfredaktor

Kromě nově otevřeného butiku v prestižním obchodním centru Plaza 66 v Šanghaji plánuje společnost každý rok otevřít další prodejnu v Číně během následujících pěti let. Firma však bude čelit několika výzvám, včetně rostoucí konkurence na trhu s luxusní módou, odlišností v preferencích čínských zákazníků a složitého regulačního prostředí. Pravděpodobnými destinacemi pro expanzi jsou města Peking a Chengdu.

Překážky a právní vítězství

Značka, pojmenovaná po svém španělském zakladateli Manolu Blahnikovi, nemohla obchodovat pod svým jménem v Číně od roku 1999, kdy místní podnikatel zaregistroval ochranné známky spojené se jménem „Manolo Blahnik“. Vzhledem k tomu, že Čína uplatňuje princip „kdo dřív podá, ten dřív bere“, společnosti nemusí prokazovat předchozí užívání ochranné známky pro získání nároku na ni. Tento přístup se liší od praxe ve většině ostatních zemí, kde je vyžadováno doložení předchozího užívání ochranné známky nebo úmyslu ji skutečně používat, což firmám zajišťuje ochranu proti spekulativnímu zneužití ochranných známek. Nicméně, před dvěma lety rozhodl Nejvyšší lidový soud Číny ve prospěch společnosti Manolo Blahnik, čímž jí umožnil vstoupit na trh pod vlastním jménem.

Nové směřování značky

„Jsme nadšeni, že jsme získali zpět naši ochrannou známku. Do té doby jsme byli plně zaměřeni na její navrácení. Od té chvíle jsme se začali aktivně orientovat na asijský trh,“ uvedla generální ředitelka Kristina Blahnik, neteř zakladatele.

Ekonomické podmínky na čínském trhu

Vstup na pevninský čínský trh přichází v době, kdy luxusní značky, jako je LVMH, zaznamenávají pokles prodejů na druhém největším luxusním trhu světa. Tento pokles je způsoben částečně stagnujícím hospodářským růstem, rostoucí nezaměstnaností a oslabenou spotřebitelskou důvěrou, kterou podněcuje nejistota ohledně budoucího ekonomického vývoje a vládních regulačních zásahů. Kristina Blahniková se však vyjádřila, že tyto ekonomické podmínky značku neznepokojují, neboť teprve začínají etablovat svou přítomnost v Číně.

Související články