Mladý muž nahlas telefonuje v autobuse, babička sedící vedle něj se mračí

Hlasité telefonování v MHD vyvolalo v Británii politickou debatu

Shutterstock.com

Ječíš, zaplatíš. Londýnský dopravní podnik bojuje proti hlasitému telefonování a přehrávání hudby

Londýnský provozovatel hromadné dopravy Transport for London (TfL) spustil kampaň bojující proti pouštění hlasité hudby nebo videí na chytrých telefonech v metru a autobusech. Od úterý mohou cestující podle britských médií narazit na plakáty žádající je, aby hlasitou hudbou nebo hovory nerušili ostatní a nasadili si sluchátka.

čtk

Kampaň vznikla po výzkumu TfL, podle kterého 70 procent cestujících označilo přehrávání videí a hudby a hlasité telefonování za otravné.

„Většina lidí používá sluchátka, ale i malý počet lidí, kteří je nepoužívají, může vytvořit nepříjemné nebo dokonce stresující prostředí pro ostatní,“ uvedla podle serveru BBC zástupkyně dopravní společnosti Emma Strainová.

První plakáty se objevují dnes na lince příměstského vlaku Elizabeth, která spojuje centrum Londýna s letištěm Heathrow. Kampaň se má během podzimu rozšířit na linky metra i do autobusů.

Doplní ji také plakáty vyzývající cestující, aby se občas rozhlédli kolem sebe a zjistili, zda někdo z ostatních pasažérů nepotřebuje uvolnit sedadlo.

Podle serveru Sky News nedávno vyvolal problém s hlasitými mobilními telefony v britské hromadné dopravě politickou debatu. Opoziční strany labouristickou vládu opakovaně vyzývaly, aby proti nim zakročila.

Například zástupci liberálních demokratů volali po zavedení pokuty až ve výši 1000 liber (přibližně 28 400 korun) za hlasité používání telefonů, které přepravní podmínky TfL už nyní označují za přestupek.

Plakáty jsou součástí širší iniciativy TfL snažící se přimět cestující k přívětivějšímu chování během cestování. Společnost dříve vyzývala například k ostražitosti vůči sexuálnímu obtěžování nebo k uvolnění prostoru pro vystupující.