Komentář: Proč se ani přes vysoké investice nedaří nakopnout českou ekonomiku?

Jak je možné, že země, která má v průměru jednu z nejvyšších měr investic v poměru k HDP  Evropě, roste tak pomalu?

Jak je možné, že země, která má v průměru jednu z nejvyšších měr investic v poměru k HDP  Evropě, roste tak pomalu?

Celý článek
0

Jak vydělat 600 miliard dolarů? Austrálie může ve velkém ukládat uhlík z Asie

Austrálie může vytvořit obrovské úložiště pro uhlík z celého regionu. Má pro to vhodné geologické podmínky.

Austrálie může vytvořit obrovské úložiště pro uhlík z celého regionu. Má pro to vhodné geologické podmínky.

Celý článek
0

Hledám lidi hladové po úspěchu. Západ rezignoval, investujeme hlavně na Východě, říká Vojta Roček

Známý investor z Presto Ventures se snaží, aby lidé nebrali působení ve startupu jen jako klasický džob. „Měli by to vnímat jako investici nejen do svého života, ale i do firmy, která jim to jednou obrovským způsobem vrátí,“ říká v rozhovoru.

Známý investor z Presto Ventures se snaží, aby lidé nebrali působení ve startupu jen jako klasický džob. „Měli by to vnímat jako investici nejen do svého života, ale i do firmy, která jim to jednou obrovským způsobem vrátí,“ říká v rozhovoru.

Celý článek
0

Elektromobil, nebo hybrid? Vybrat by si měl zákazník

Většina automobilek se musí vypořádat s otázkou, jak snižovat emise vyráběných aut a zároveň zajistit, aby náklady nebyly tak vysoké a zákazníci auta dále kupovali.

Elektromobil, nebo hybrid? Vybrat by si měl zákazník
Mnohé automobilky přeskočily fázi nízkoemisních konvenčních pohonů a hybridů a hned investují obrovské peníze do výroby plně bateriových aut. | Tomáš Novák týdeník HROT

Nařízení EU nutí snižovat průměrné emise u vyráběných vozů na letošní cíl 95 gramů CO2 na kilometr pod hrozbou finančních sankcí. Podle některých analýz hrozí největším evropským výrobcům aut kvůli nesplnění limitů CO2 příští rok pokuty v celkové výši 14,5 miliardy eur. 

I když byl přísný emisní cíl známý několik let dopředu, přiblížit se mu se podařilo jen velice málo výrobcům. Loni se meziročně množství emisí dokonce ještě zvýšilo. Letos se k tomu všemu ještě přidala krize způsobená hrozbou epidemie koronaviru.  

Strategie snižování emisí je možná až příliš sázka na jednu variantu, a to na vývoj čistých elektromobilů. Někdy to vypadá, že se původní cíl zaměřený na ochranu životního prostředí pomocí snížení emisí CO2, oxidů dusíku a škodlivých pevných částic poškozujících zdraví úplně vytratil a zůstal jen souboj technologií. Upřednostňovat jednu technologii není správnou cestou, vybrat by si měl hlavně zákazník – dle možností, potřeby a uživatelských potřeb.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit