Atraktivita ruské severní námořní cesty roste. Směřuje přes ni stále více ropy a plynu do Číny

Námořní cestu arktickými oblastmi využívá pro přepravu ropy a dalších komodit stále více tankerů a lodí, které vyplouvají z ruských přístavů do čínských.

Námořní cestu arktickými oblastmi využívá pro přepravu ropy a dalších komodit stále více tankerů a lodí, které vyplouvají z ruských přístavů do čínských.

Celý článek
0

V sobotu Česko zasáhne spalující vedro. Víte, jak vysoké teploty ovlivňují léky a jejich užívání?

Velmi vysoké teploty neškodí jen lidskému tělu a zvířatům, ale také potravinám a lékům. Jak se však horka projeví na účincích léčivých přípravků a jejich vlivu na naše zdraví?

Velmi vysoké teploty neškodí jen lidskému tělu a zvířatům, ale také potravinám a lékům. Jak se však horka projeví na účincích léčivých přípravků a jejich vlivu na naše zdraví?

Celý článek
0

Komentář: Digitální blamáž roku. Portál stavebníka je nedodělek, jaký Česko ještě nezažilo

Zaměstnanci stavebních úřadů si zčásti rvou vlasy, zčásti se rozčilují a hrozí stávkou, jejich nadřízení píšou naléhavé výzvy ministru pro místní rozvoj Ivanu Bartošovi, shrnuje Pavel Páral.

Zaměstnanci stavebních úřadů si zčásti rvou vlasy, zčásti se rozčilují a hrozí stávkou, jejich nadřízení píšou naléhavé výzvy ministru pro místní rozvoj Ivanu Bartošovi, shrnuje Pavel Páral.

Celý článek
0

Dycky (vodíkový) Most!

Severočeský Most vyzkoušel minulý týden jako první město v republice autobus poháněný vodíkem

Dycky (vodíkový) Most!
Mostecký autobus | Archiv

Za tři dny najezdil v běžném provozu zhruba 600 kilometrů, a to na trase s řadou kopců. Cílem bylo vyzkoušet, jestli by v budoucnu mohl nahradit naftové vozy městské hromadné dopravy. Testování se uskutečnilo díky zapojení České vodíkové technologické platformy do mezinárodního projektu, jehož cílem je dostat do ulic evropských měst více než 300 vodíkových autobusů.

Vodíkový autobus předvedl už v červnu Dopravní podnik Ústí nad Labem, ale nejednalo se o „ostrý“ provoz. Na severu Čech vyrábí vodík Unipetrol v Litvínově a Spolchemie v Ústí nad Labem. Největší překážku v zavádění těchto vozidel představuje cena, která bývá zhruba třikrát vyšší než u naftových autobusů. 

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit