Dochází Nově dech? Někdejší televizní jednička vsadila na placený obsah a nechala konkurenční Primu přiblížit na dostřel
Miliardářský souboj Šmejc versus Zach. To už televizní trh v minulosti několikrát zažil. Jak dopadne nyní s vyrovnanějšími kartami?
Místo herce slaměný panák s maskou, rozpadající se kulisy, nedopsané dialogy. „Takhle by vypadal váš oblíbený seriál ZOO bez peněz zadavatelů. Nenechte si ho vzít,“ říká herečka Eva Burešová ve spotu, kde nabádá diváky, aby nepřetáčeli reklamy ve videoarchivech.
Kampaní „Nepřetáčej“ se dvojka mezi komerčními televizemi v Česku FTV Prima hlasitě postavila za televizní reklamu a zájmy své i svých inzerentů.
Je to symbolické gesto, které potvrzuje aktuální rozpoložení na českém televizním trhu. Zatímco Prima nadále sází hlavně na příjmy z televizní reklamy z volně šířeného televizního vysílání, odvěký konkurent a lídr trhu TV Nova se minimálně od loňska snaží závislosti na televizní reklamě zbavit. Nebo ji alespoň trochu omezit a svůj byznys vyvážit novými příjmy z předplatného digitálních služeb. Jen za poslední rok a půl, co Novu plně kontroluje, začala skupina PPF masivně investovat do vlastní produkce, která je zatím určena výhradně pro službu Voyo.
Diváky i filmové kritiky pozitivně oslovily řemeslně poctivé televizní série jako Případ Roubal, Iveta či Guru. Sázka na Voyo zároveň znamená pro Novu a jejího vlastníka investice do programu ve vyšších stovkách milionů korun, jejichž návratnost je zatím v nedohlednu. A také smělý vstup do souboje s globálními hráči, jako jsou Netflix, HBO Max či čerstvě Disney+. Právě ti se také stále úspěšněji ucházejí o přízeň českého diváka.
Prima dotahuje
Noví vládci TV Nova rozhodně přišli s odvážnou, progresivní a dlouhodobou vizí, ale zároveň dost riskují. Zejména v disciplíně, v níž Nova od devadesátých let působila jako neporazitelný hegemon – a to ve sledovanosti volně šířeného vysílání.
Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot