Sesadí Ozempic? Do závodu o miliardové léky na hubnutí vstupuje i Roche

Další farmaceutická firma vstupuje do odvětví léků na hubnutí. Tentokrát jde ale o těžkou váhu. Alternativu k léčivým přípravkům Wegovy nebo Ozempic chce na trh dodat švýcarský gigant Roche. Chlubí se dobrými výsledky klinických testů.

Další farmaceutická firma vstupuje do odvětví léků na hubnutí. Tentokrát jde ale o těžkou váhu. Alternativu k léčivým přípravkům Wegovy nebo Ozempic chce na trh dodat švýcarský gigant Roche. Chlubí se dobrými výsledky klinických testů.

Celý článek
0

Chudí a zároveň bohatí. Turecko trápí vysoká inflace, bohatství ale roste nejrychleji na světě

Bohatství v Turecku se zvýšilo nejvíce na celém světě, uvedla prestižní švýcarská banka UBS. Háček je v tom, že to platí kvůli vysoké inflaci jen pro ty, kteří v zemi vlastní nemovitosti, protože se růst bohatství vypočítává z lokální měny.

Bohatství v Turecku se zvýšilo nejvíce na celém světě, uvedla prestižní švýcarská banka UBS. Háček je v tom, že to platí kvůli vysoké inflaci jen pro ty, kteří v zemi vlastní nemovitosti, protože se růst bohatství vypočítává z lokální měny.

Celý článek
0

Umělá inteligence zvyšuje kreativitu jedince, ale tlumí fantazii skupiny

Umělá inteligence může pomoci méně kreativním lidem tvořit originálnější díla, zároveň ale její používání tlumí kreativitu skupiny jako celku. Se závěry, které naznačují, že AI může být užitečná, ale nenabízí vlastně nic nového, přišla studie vědců z univerzity College London a Univerzity v Exteru.

Umělá inteligence může pomoci méně kreativním lidem tvořit originálnější díla, zároveň ale její používání tlumí kreativitu skupiny jako celku. Se závěry, které naznačují, že AI může být užitečná, ale nenabízí vlastně nic nového, přišla studie vědců z univerzity College London a Univerzity v Exteru.

Celý článek
0

Další kolo obchodní války: Peking chce nezávislost v čipech, výrobce aut tlačí, aby používali čínské

V Číně si zákazníci ročně koupí více než 30 milionů aut. Jde o největší automobilový trh na světě.

Další kolo obchodní války: Peking chce nezávislost v čipech, výrobce aut tlačí, aby používali čínské
BYD je jeden z premiantů mezi čínskými automobilkami | Shutterstock.com

Čína naléhá na přední výrobce vozů v zemi, aby do roku 2025 používali až 25 procent čipů z místních zdrojů. Chce vybudovat vlastní dodavatelský řetězec, a to zvláště teď – v čase stupňujícího se napětí ve vztazích se Spojenými státy. S odkazem na zdroje z čínského ministerstva průmyslu a informačních technologií o tom píše web deníku Financial Times.

Čínský automobilový trh je největší na světě. Ministerstvo oslovilo mimo jiné společnosti Saic Motor, BYD, Dongfeng Motor, GAC Motor a FAW Group. Požaduje, aby do příštího roku pokrývaly svou potřebu čipů z 20 až 25 procent z místních dodávek.

V Číně si zákazníci ročně koupí více než 30 milionů automobilů, což je asi třetina celosvětového prodeje. Dodávky čipů pro automobilový průmysl z místních zdrojů ale představují pouze asi deset procent.

Podle zdrojů listu je konečný cíl vlády v Pekingu mnohem ambicióznější. Nakonec by měli čínští výrobci vozů používat výhradně čipy místní výroby. Vládní směrnice pro místní nákupy zatím nejsou povinné, uvádějí lidé, se kterými hovořil deník Financial Times.

Domácí výrobce automobilů bude k jejich dodržování motivovat systém odměn nebo kreditů. Cíl 20 až 25 procent se týká jak počtu čipů na automobil, tak jejich podílu na celkové hodnotě zakázek.