Call of Duty: Warzone
se souhlasem společnosti Activison
Filmové novinky
Paramount se spojil se studiem Activision. Nejprodávanější herní série míří na velké plátno
Jedna z nejúspěšnějších videoherních sérií míří na filmové plátno. Paramount a Activision spojily síly, aby z legendárního Call of Duty vytvořily filmový zážitek, který potěší věrné hráče a přiláká nové diváky.
Adam Opatrný
Filmové studio Paramount, jehož streamovací platformu Paramount+ si spojujeme hlavně s úspěšným seriálem Yellowstone, se chystá otevřít novou bojovou frontu. V tiskové zprávě na začátku měsíce oznámil, že posílený nedávným spojením se Skydance Corporation uzavřel Paramount dohodu s Microsoftem, který vlastní vývojářské studion Activision, a společně se pustí do adaptace jedné z největších herních značek všech dob, Call of Duty.
Herní série od roku 2003 prodala více než půl miliardy kopií a už 16 let v řadě vede žebříčky nejprodávanějších her v USA. Její válečné kampaně od 2. světové války přes Modern Warfare až po Black Ops znají stovky milionů hráčů po celém světě, a brzy dostanou šanci vychutnat si akční tempo i hluboké příběhy, kterými série vyniká, tentokrát v novém formátu.
„Jako celoživotní fanoušek Call of Duty považuji tenhle projekt za splněný sen,“ říká David Ellison, předseda a CEO Paramountu. „Bylo nám svěřeno něco mimořádného a přistupujeme k tomu se stejnou disciplínou, jakou jsme měli u ‘Top Gun: Maverick’. Naším cílem je nabídnout film, který ctí odkaz značky a zároveň přiláká novou generaci.“
Rob Kostich, prezident Activisionu, dodává: „Call of Duty nás vždy fascinovalo akcí a příběhy, které spojily miliony lidí. S Paramountem máme partnera, s nímž tuto energii přeneseme na velké plátno a vytvoříme nezapomenutelný zážitek.“
Zatím není jasné, kterou část rozsáhlého herního univerza film zpracuje. Můžeme se tak pouze domnívat, že pravděpodobně půjde o originální příběh, který v sobě zakomponuje některé z původních charakterů série. Dohoda ale otevírá cestu k dalším projektům, ať už filmovým, nebo televizním.
Paramount tímto krokem navazuje na sérii velkých investic. Po mergeru se Skydance za přibližně 84,5 miliard Kč, přetáhlo studio od Netflixu tvůrce seriálu Stranger Things, a podepsalo kontrakt na vysílání eventů nejprestižnější MMA organizace současnosti, UFC.
Activision, který nyní patří pod Microsoft Gaming, byl sám součástí mergeru před pouhými dvěma lety, kdy Microsoft dokončil nákup Activision Blizzard za 68,7 miliardy dolarů (cca. 1,56 bilionu Kč). Activision Blizzard je sám přitom výsledkem fúze Activisionu a studia Blizzard.
Po úspěchu titulů jako The Last of Us nebo Fallout je jasné, že videoherní adaptace našly v Hollywoodu své pevné místo, a Call of Duty má všechny předpoklady stát se dalším velkým hitem. Uvidíme, jak dobře bude konkurovat Amazonu, který chystá své videoherní adaptace. Máme se na co těšit.