Komentář: Největší zelená fantasmagorie o vašich radiátorech za stovky miliard

Europarlament a členské státy schválily směrnici, která ovlivní životy obyvatel Evropy jako žádná z dosud prosazených částí Green Dealu

Europarlament a členské státy schválily směrnici, která ovlivní životy obyvatel Evropy jako žádná z dosud prosazených částí Green Dealu

Celý článek
0

Ruští oligarchové opustili trh se superjachtami, jejich prodej klesl

Prodej luxusních jachet klesl v minulém roce až o čtyřicet procent. Důvodem je stažení ruských zákazníků z trhu po začátku války na Ukrajině.

Prodej luxusních jachet klesl v minulém roce až o čtyřicet procent. Důvodem je stažení ruských zákazníků z trhu po začátku války na Ukrajině.

Celý článek
0

Emun spouští v Česku nový private equity fond. Zaujme správce rodinného majetku, nadace nebo církve

Nový fond GPE se zaměřuje na investice do globálního soukromého kapitálu. Podle společnosti Emun zpřístupní menším investorům příležitosti, které jsou běžně určené pouze pro velké investiční instituce.

Nový fond GPE se zaměřuje na investice do globálního soukromého kapitálu. Podle společnosti Emun zpřístupní menším investorům příležitosti, které jsou běžně určené pouze pro velké investiční instituce.

Celý článek
0

Byznys na zálohu. Jak české vratné kelímky dobývají svět

Po hudebních festivalech by se působení brněnské společnosti NickNack, která vyrábí vratné kelímky, mohlo rozšířit o reprezentační fotbal. „Myslím, že by mohl být spokojený fotbalový svaz i fanoušci,“ říká spolumajitel Michal Hanák

Byznys na zálohu. Jak české vratné kelímky dobývají svět
Michal Hanák | foto Tomáš Novák, týdeník Hrot

Velký rozruch mezi početnou skupinou návštěvníků letošního ročníku tradičního hudebního festivalu Colours of Ostrava vyvolalo to, že se u stánků nenalévaly nápoje do vratných zálohovaných kelímků, ale do jednorázových půllitrů. „Přišlo nám smutné vidět po koncertě zem plnou kelímků. Úplně to mění celý dojem z festivalu. Moc nerozumím tomu, proč byl problém zůstat u vratných. Myslela jsem si, že je to dnes už na všech festivalech standard,“ zní jeden z názorů, které kolují po sociálních sítích. Nebyl zdaleka jediný.

Organizátoři festivalu, který se v moravskoslezské metropoli konal po dvouleté odmlce způsobené koronavirovou pandemií, ovšem tvrdili, že i když se nápoje podávaly v jednorázových kelímcích, byly ekologické a životní prostředí nezatíží. Mnozí návštěvníci ale toto rozhodnutí pokládají za krok zpět. Dlouholetým dodavatelem vratných zálohovaných kelímků byla brněnská společnost NickNack.

Není to pro vás jistá satisfakce a současně reklama, že si veřejnost vaše produkty takto vyžaduje?

Máte pravdu, že kelímky NickNack jsou na hudebních festivalech nebo open airech standard. A nejen tam. Pořizují si je také zoologické zahrady, školy, radnice, firmy pro své akce nebo se objevují na sportovních stadionech. Pořizuje si je spousta institucí, naše řešení podporuje také ministerstvo životního prostředí. A ve chvíli, kdy od toho někdo ustoupí, veřejnost to neakceptuje, jak se ukázalo právě na festivalu Colours of Ostrava.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit