AI bude brzy chytřejší než celé lidstvo. Bez regulace nás ale čeká dystopická budoucnost, varuje šéf Apertia Tech

Překotný vývoj AI nesměřuje k dokonalým jazykovým modelům, nýbrž k dosažení obecné umělé inteligence (AGI), přesahující lidské schopnosti. „Tato revoluce s sebou nese obrovský potenciál, ale i silnou potřebu etické regulace,“ říká David Strejc, majitel a šéf společnosti Apertia Tech, která se věnuje zavádění AI do firem.

Překotný vývoj AI nesměřuje k dokonalým jazykovým modelům, nýbrž k dosažení obecné umělé inteligence (AGI), přesahující lidské schopnosti. „Tato revoluce s sebou nese obrovský potenciál, ale i silnou potřebu etické regulace,“ říká David Strejc, majitel a šéf společnosti Apertia Tech, která se věnuje zavádění AI do firem.

Celý článek
0

Temu nezákonně prodává výrobky z nucených prací, tvrdí experti

Elektronický obchod Temu obchází americké sankce uvalené na výrobky z perzekvované čínské provincie Sin-ťiang, říká izraelská firma Ultra Information Solutions.

Elektronický obchod Temu obchází americké sankce uvalené na výrobky z perzekvované čínské provincie Sin-ťiang, říká izraelská firma Ultra Information Solutions.

Celý článek
0

Hyundai pozastavil reklamu na Muskově síti X. Vadí mu antisemitský a nacistický obsah

V kauze sehrálo zásadní roli zjištění nezávislé novinářky a zároveň uživatelky sítě X Nancy Levine Stearnsové.

V kauze sehrálo zásadní roli zjištění nezávislé novinářky a zároveň uživatelky sítě X Nancy Levine Stearnsové.

Celý článek
0

Boj o automobilku MAN: raději zavřít, než se spojit s Tatrou?

Automobilka MAN hrozí zavřením závodu v rakouském Steyru, přestože má několik zájemců o jeho koupi, mimo jiné i kopřivnickou Tatru

Boj o automobilku MAN: raději zavřít, než se spojit s Tatrou?
Elektrický nákladní vůz Man | Profimedia.cz

Rakouští odboráři vytáhli do riskantní bitvy. V sázce je budoucnost továrny s více než stoletou tradicí v hornorakouském Steyru, osud 2300 zaměstnanců plus dalších osmi tisíc pracovních míst, která jsou na továrně závislá. Její konec by pro město s 38 tisíci obyvateli znamenal sociální katastrofu. Stejně tak se však může stát, že se závod podaří zachránit a novým vlastníkem se stane Tatra Trucks ze skupiny Czechoslovak Group miliardáře Michala Strnada.

Takto lze interpretovat poslední dění kolem rakouského výrobce komponentů ze skupiny MAN, která je součástí koncernu Volkswagen. Výrobce autobusů a trucků se sídlem v Mnichově už před časem oznámil, že rakouskou továrnu plánuje nejpozději do roku 2023 zavřít a výrobu přesunout za levnější pracovní silou do Polska.

Střet kancléřů i oligarchů

O závod ovšem projevilo zájem několik investorů. Mezi nimi konsorcium LGG Industriebeteiligungen kolem lineckého podnikatele Karla Eggera. To má podle rakouských médií vedle zatím nejmenovaných mezinárodních automobilek spolupracovat i s kopřivnickou Tarou. To ale Češi vyvrací. „Upozorňuji, že společnost Tatra Trucks není součástí tohoto konsorcia a nepodílela se na žádné nabídce k převzetí závodu. Platí, že Tatra si váží toho, že je jako možný partner pro závod zmiňována, ale spekulace o převzetí závodu společností Tatra Trucks v tuto chvíli nemají žádný faktický základ,“ reagoval mluvčí Tatry Trucks Andrej Čírtek. 

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit