Angry Beards expanduje s českou retailovou sítí Melody Mall. Zákazník chce produkt vidět, nejlépe ve slevě, ukázal průzkum.

ČTK

Angry Beards expanduje s českou retailovou sítí Melody Mall. Zákazník chce produkt vidět, nejlépe ve slevě, ukázal průzkum.

Praha 6. listopadu 2025 (PROTEXT) - Česká kosmetická značka Angry Beards překonala stagnaci a dosáhla 27,50 % růstu konverzního poměru svého e-shopu v České republice, a to díky vstupu do retailu. Strategie stojí z velké části na unikátním modelu Retail-as-a-Service (RaaS) české sítě multibrand obchodů Melody Mall. Spolupráce umožnila e-shopu efektivně vyřešit bariéru nedostupnosti offline a zajistila značce okamžitou expanzi včetně vstupu na rumunský trh.

Nedostupnost offline jako hlavní bariéra nákupu online

Už v roce 2022 v Angry Beards zjistili, že 25 % zákazníků nedokončilo nákup online, protože si produkty nemohli fyzicky prohlédnout. Rozhodli se jít proto cestou kombinované retailové strategie. Ta zahrnuje kromě drogerií a vlastního značkové prodejny i obchody Melody. Ty jim v současné době od startu spolupráce vynesly růst konverzního poměru v Česku o 27,50 % a na Slovensku 17,7 %. Detail vývoje a další informace najdete v nové případové studii

Angry Beards s Melody od roku 2022 do října 2025 postupně otevřeli 5 obchodů - v Praze, Brně, Ostravě a 2x v Bratislavě. Letošní podzim díky konceptu RaaS expandují do rumunského Melody v Bukurešti.

Růst díky osobnímu odběru zdarma Kamenné obchody Melody nejsou jen o vystavení produktů, ale fungují jako výdejní místo pro e-shop s osobním odběrem zdarma. To odstraňuje zásadní bariéru nákupu, kterou je pro zákazníky stále cena dopravy. Realitu potvrzuje zákaznický průzkum Melody v Česku a na Slovensku z října 2025 - vyzvednutí objednávky z e-shopu je jedním z důvodů návštěvy obchodů Melody až pro 38,5 % zákazníků.

Růst tržeb e-shopů v Melody nestojí pouze na přidružených službách jako je výdej, ale také na retailovém poradenství a maximální využití fyzické přítomnosti. Zdánlivě drobná změna sortimentu a přidání vzorků před létem 2025 se výrazně propsala do vývoje tržeb Angry Beards v pražské prodejně.

Naše data jasně ukazují, že proces optimalizace prodejního sortimentu v retailu je neustálá práce, která se nedá obejít bez testování v praxi. Po zmenšení prodejní jednotky jsme cíleně obměnili sortiment, přidali jsme vzorky a stáhli merch, který se neprodával. Ukázalo se, že bestsellery z online prostředí nemusí vždy automaticky fungovat i v kamenném obchodě,” dodává Jan Trval, CEO Angry Beards.

Z návštěvníka zákazníkem

Jako další důvod návštěvy obchodů Melody uvedlo 61,3 % zákazníků hledání inspirace a dárků. K dokončení konverze, neboli transformace návštěvníka v zákazníka, je proto klíčové nabídnutí vzorků, testerů či slev. Exkluzivní sleva pouze v obchodě či poukaz na nákup je pro 75,2 % zákazníků hlavní motivací, proč by se do obchodu vrátili.

V kontextu růstu značky je důležitý faktor tzv. ROPO efekt (Research online, Purchase offline), který popisuje chování zákazníků, kteří nejprve hledají informace o produktech na internetu a poté nákup dokončí v kamenné prodejně. V případě Angry Beards se tento efekt projevil u zákazníků, kteří si dříve nemohli produkty prohlédnout a vyzkoušet, což je odrazovalo od online nákupu.Rostoucí poptávka po okamžitém dodání Od listopadu 2025 posouvá Melody Mall služby pro své partnerské e-shopy na novou úroveň, a to spuštěním možnosti "Doručení teleportem". Díky API propojenímohou e-shopy automaticky zaslat objednávku na zboží, které je skladem v kamenné prodejně Melody. To značkám umožňuje využít jejich fyzickou přítomnost v prémiových lokalitách pro ultrarychlou expedici – doručení k zákazníkovi tak proběhne během několika minut, a to včetně sobot a nedělí. Tato inovace efektivně reaguje na rostoucí poptávku po okamžitém dodání zboží. Taková objednávka má zároveň pro e-shop nulový náklad na logistiku.

Melody Mall má aktuálně na svých 6 prodejnách k dispozici 70 prodejních jednotek pro e-shopy, z nichž je posledních 6 volných a aktivně hledá lokality pro další prodejny. Koncept multibrand obchodů Melody je důkazem, že propojení online a offline světa není volitelným bonusem, ale strategickou nutností pro dlouhodobý růst značky.