Podnik, který v Evropě působí už přes 90 let, provozuje 24 továren v deseti členských zemích a zaměstnává zhruba 25 tisíc lidí

Podnik, který v Evropě působí už přes 90 let, provozuje 24 továren v deseti členských zemích a zaměstnává zhruba 25 tisíc lidí

Shutterstock.com

Snickers a spol.

Americká ikona cukrovinek sází na Evropu. Mars investuje miliardu eur do výroby a inovací

Americký výrobce cukrovinek a potravinářských produktů Mars plánuje do konce roku 2026 investovat miliardu eur (více než 24 miliard korun) do svých aktivit v Evropské unii.

Adam Opatrný

Společnost oznámila svůj tah v tiskové zprávě s tím, že peníze půjdou především do modernizace výroby, podpory inovací a udržitelných řešení.

Podnik, který v Evropě působí už přes 90 let, provozuje 24 továren v deseti členských zemích a zaměstnává zhruba 25 tisíc lidí.

Region je zároveň klíčovým exportním centrem, jelikož výrobky z evropských závodů míří na více než 100 trhů po celém světě. Podle firmy se 85 procent produktů prodaných v EU vyrábí přímo na evropském území.

„Uplatňujeme dlouhodobý pohled - věříme v Evropu a rádi bychom viděli větší růst ve prospěch spotřebitelů v ekonomikách EU,“ uvedl finanční ředitel podniku Claus Aagaard.

„Naše investice jsou navrženy tak, aby si naše aktivity udržely světovou úroveň, zůstaly konkurenceschopné a odpovídaly dlouhodobým prioritám EU,“ doplnil. Investice mají podle něj kromě růstu zajistit i větší odolnost evropských aktivit podniku.

Mezi konkrétní projekty patří například modernizace čokoládovny v polském Janaszówku, do níž Mars v letech 2023–2027 investuje 250 milionů eur, tedy přes šest miliard korun.

Díky tomu se kapacita závodu zvýší o více než 60 procent. Společnost zároveň pokračuje v ekologických opatřeních, od využívání obnovitelné elektřiny v továrně na zmrzlinu ve francouzském Steinbourgu až po zavádění bezemisní výroby obalů v Litvě.

Firma připomněla také své aktivity ve Francii, kde investuje přes 100 milionů eur (přes 2,4 miliardy korun) do modernizace a digitalizace továren. V Česku má Mars výrobní závod v Poříčí nad Sázavou.

Mars se soustředí i na snížení zemědělských emisí, například prostřednictvím programu Moo’ving Dairy Forward Plan, který má pomoci omezit emise metanu v několika členských státech EU.

Investice navazuje na více než 1,5 miliardy eur (přes 36 miliard korun), které Mars vložil do evropské výroby v posledních pěti letech. Tyto prostředky byly využity k modernizaci závodů, zvýšení kapacity a urychlení dekarbonizačních snah.

Mars, rodinná společnost známá značkami jako Snickers, M&M’s, Twix, Bounty, Milky Way nebo Ben’s Original, se loni dohodla na převzetí amerického výrobce potravin Kellanova, který vyrábí mimo jiné lupínky Pringles, za 36 miliard dolarů (asi 740 miliard korun).

Transakci schválily americké úřady, ale Evropská komise letos v červnu zahájila vyšetřování kvůli obavám z možného narušení hospodářské soutěže.

S využitím ČTK