Oděvy pro virtuální svět se prodávají za měnu ještě méně pochopitelnou než krypto
Na tomto byznysu je všechno virtuální, jen peníze jsou opravdové. Digitální umělec a japonský nadšenec Hiroto Kai navrhl kimona po 140 dolarech za kus a za tři týdny vydělal kolem dvaceti tisíc dolarů. Jenže je to trochu fejk. Kai není tak docela Japonec a jeho kimona ve skutečnosti neexistují.
Řeč je o grafickém „oblečení“ pro avatary ve virtuálních světech, což je byznys budoucnosti, do něhož se pomalu pouštějí i světové módní značky jako Louis Vuitton, Burberry či Gucci.
Vesmír, na nějž Hiroto Kai i světové značky upínají svou byznysovou pozornost, dostal ve sci-fi název už v roce 1992, jmenuje se metaverse a jde o virtuální sdílený prostor. Lidé jsou v něm někým jiným než v reálném životě, podobně jako Hiroto Kai, který se podle agentury Reuters jmenuje Noah a bydlí v New Hampshiru.
Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot