Jan Souček bude v čele České televize brát o 47 tisíc korun měsíčně víc než jeho předchůdce Petr Dvořák.

Profimedia.cz

Týden v médiích XXVI

Komerční televize i vydavatelé proti velké mediální novele

Vládní návrh takzvané velké mediální novely, která má od roku 2025 zvýšit poplatky za Českou televizi a Český rozhlas a zároveň rozšířit okruh poplatníků, se setkal s dalšími kategorickými odsudky. Po Svazu průmyslu a dopravy ČR, který novelu považuje za nepřijatelnou pro firmy, se proti současné podobě návrhu vyslovila Asociace komerčních televizí, sdružující hlavní dva komerční hráče, Novu a Primu, a hudební stanici Óčko (Mafra), a také asociace mediálních domů Sdružení pro internetový rozvoj (SPIR) a Unie vydavatelů. Ty všechny požadují po vládě, aby čerstvě představený zákon stáhla z legislativního procesu a přepracovala. Chtějí zároveň, aby mu předcházela odborná diskuse za jejich účasti o rámci veřejné mediální služby v Česku.

Komerční televize kritizují, že vláda chce navýšit poplatky a rozšířit okruh poplatníků, ale nechat České televizi reklamu i sponzoring. Podle vydavatelských domů novela „vychyluje rovnováhu mezi komerčními a veřejnoprávními vydavateli zpravodajství“, kteří se čím dál víc střetávají na internetu, přičemž soukromá média musejí na trhu soutěžit s veřejnoprávními, která živí zákonem stanovené poplatky. 

TV A 11 přidává večerní živé vysílání

Celoplošná televize A 11 nasadila podzimní programové schéma, jehož hlavní novinkou se stalo živé vysílání každý všední den od 18.00 do 20.15. To budou moderovat v pondělí a v pátek Vlasta Korec a Hanka Kynychová, v úterý a ve čtvrtek Jan Antonín Duchoslav a Bára Fišerová a vždy ve středu Michael Viktořík, známý z hudební formace J.A.R. či jako moderátor rádia Color. Pravidelnou součástí podvečerního proudu budou v 18.50 Zprávy A 11 a v 19.20 Polibte nám preference, desetiminutová politická satira Zuzany Bubílkové.

A 11, která letos koncem dubna vznikla přeměnou z Náš region TV (předtím Regionální televize), do vysílání zařazuje i autorské pořady Josefa Klímy, Jaroslava Duška či Jana Tuny, dále talkshow režiséra Tomáše Magnuska či zábavní show se zpěvákem Stanislavem Hložkem coby moderátorem. Každý všední večer po 22. hodině běží americký seriál Narcos.

„Vysíláme z vlastních nově vybudovaných studií, která jsou integrována do newsroomu v našem sídle v budově pražské Košířské brány,“ uvedl Aleš Zavoral, spolumajitel a ředitel mediální skupiny A11, která dosud působila především v printu. Televizi s regionálním zpravodajstvím přidává kvůli potenciálu růstu celé skupiny. Staví přitom hlavně na zábavě. 

Nový šéf ČT už ví, kolik bude brát

Nastupující šéf veřejnoprávní České televize Jan Souček bude pobírat 289 tisíc korun měsíčně. Smlouvu mu minulou středu odsouhlasila Rada ČT. „Mzda je vázána na průměrný výdělek v České televizi,“ uvedl předseda Rady ČT Karel Novák. Podle něj jde konkrétně o šestinásobek průměrné mzdy ve veřejnoprávní televizi, která letos činí kolem 48 tisíc korun. Výše Součkovy mzdy má záviset na průměrné mzdě v televizi i nadále. Součkův předchůdce Petr Dvořák bral 242 tisíc měsíčně, což byl podle Nováka necelý sedminásobek toho, kolik činila průměrná mzda v ČT v roce 2017, kdy se Dvořák ujímal svého druhého ředitelského mandátu.

Souček si stejně jako Dvořák může každý rok přijít na bonus ve výši až desetinásobku své mzdy, tedy až 2,89 milionu korun. Odměna je nenároková a závisí na různých kritériích, na jejichž základě bude Rada ČT určovat výši bonusu za každý rok zvlášť. Mezi kritéria patří komunikace s radními, hospodářské výsledky, úroveň vysílání ČT včetně podílu na diváckém trhu či manažerské výsledky včetně dodržování rozpočtu. 

Denní novinky z médií a marketingu v Česku najdete na www.mediar.cz