Skupina PPF Renáty Kellnerové měla o německou mediální skupinu zájem

Skupina PPF Renáty Kellnerové měla o německou mediální skupinu zájem

koláž Hrot24 / Shutterstock.com / Nadace rodiny Kellnerových

Média

Soupeř české PPF na koni. ProSiebenSat.1 míří do rukou Berlusconiových

Boj o německou televizní jedničku má vítěze. Italové z rodiny Berlusconiů se svou MediaForEurope (MFE) nabídli vyšší cenu než skupina PPF nejbohatší Češky Renáty Kellnerové. ProSiebenSat.1 se tak může stát základem nové panevropské mediální skupiny.

Správní orgány ProSiebenSat.1 označily nejnovější návrh MFE za adekvátní a doporučují akcionářům jeho přijetí. „Obě rady považují nabídku společnosti MFE k datu doplňujícího odůvodněného prohlášení za vhodnou,“ uvedla firma na webu.

Italská MFE zvýšila svou původní nabídku na 8,01 eura za akcii poté, co PPF odmítla zvednout svou nabídku sedm eur. Upravená nabídka MFE kombinuje 4,48 eura v hotovosti a 1,3 vlastní akcie, čímž hodnotí ProSiebenSat.1 na 1,8 miliardy eur (více než 44 miliard korun).

PPF minulý týden potvrdila, že svou nabídku nezvýší. Česká investiční skupina se tak z bitvy o německou mediální skupinu stahuje.

ProSiebenSat.1 je po RTL druhým největším soukromým televizním koncernem v Německu. Patří pod něj stanice ProSieben, Sat.1 či Kabel Eins, ale také streamovací služba Joyn.

MFE, kterou ovládají děti Silvia Berlusconiho, plánuje z ProSiebenSat.1 vytvořit základ panevropské televizní skupiny. Berlusconi zemřel v roce 2023, jeho dědicové pokračují v jeho ambici propojit evropská média.

Skupina PPF podniká ve 25 zemích Evropy, Asie, Severní Ameriky a jižní Afriky. Investuje do telekomunikací, médií, finančních služeb, e-commerce, nemovitostí, biotechnologií a strojírenství. Skupina vlastní aktiva 41,7 miliardy eur, tedy v přepočtu přes bilion korun, a zaměstnává celosvětově 45 tisíc lidí.

S využitím ČTK