Atraktivita ruské severní námořní cesty roste. Směřuje přes ni stále více ropy a plynu do Číny

Námořní cestu arktickými oblastmi využívá pro přepravu ropy a dalších komodit stále více tankerů a lodí, které vyplouvají z ruských přístavů do čínských.

Námořní cestu arktickými oblastmi využívá pro přepravu ropy a dalších komodit stále více tankerů a lodí, které vyplouvají z ruských přístavů do čínských.

Celý článek
0

V sobotu Česko zasáhne spalující vedro. Víte, jak vysoké teploty ovlivňují léky a jejich užívání?

Velmi vysoké teploty neškodí jen lidskému tělu a zvířatům, ale také potravinám a lékům. Jak se však horka projeví na účincích léčivých přípravků a jejich vlivu na naše zdraví?

Velmi vysoké teploty neškodí jen lidskému tělu a zvířatům, ale také potravinám a lékům. Jak se však horka projeví na účincích léčivých přípravků a jejich vlivu na naše zdraví?

Celý článek
0

Komentář: Digitální blamáž roku. Portál stavebníka je nedodělek, jaký Česko ještě nezažilo

Zaměstnanci stavebních úřadů si zčásti rvou vlasy, zčásti se rozčilují a hrozí stávkou, jejich nadřízení píšou naléhavé výzvy ministru pro místní rozvoj Ivanu Bartošovi, shrnuje Pavel Páral.

Zaměstnanci stavebních úřadů si zčásti rvou vlasy, zčásti se rozčilují a hrozí stávkou, jejich nadřízení píšou naléhavé výzvy ministru pro místní rozvoj Ivanu Bartošovi, shrnuje Pavel Páral.

Celý článek
0

Podnikatelská cesta Luboše Hajského: od stínítek přes světla až k vodíku

Luboš Hajský začínal jako údržbář. Dnes má jeho vývojářská firma Devinn obrat 160 milionů korun a vedle LED světel pro motosport se zaměřuje na atraktivní vodíkové technologie.

Podnikatelská cesta Luboše Hajského: od stínítek přes světla až k vodíku
Vývojářská společnost Devinn Luboše a Věry Hajských vybudovala v Jablonci vodíkové centrum. Prorazit chce s mobilní jednotkou H2BASE, která mění vodík na elektřinu. | Tomáš Novák týdeník HROT

Historie výroby hraček v Hračkárně v Mladé Boleslavi odstartovala už ve 30. letech. Původně zde dva prvorepublikoví podnikatelé vyráběli dřevěná autíčka a pár podobných je v nově zrekonstruovaném areálu k vidění i dnes. Slouží ovšem jen jako nápaditá dekorace vývojového centra společnosti Devinn, za kterou stojí manželé Luboš a Věra Hajští. I v Devinnu se vše točí kolem „autíček“. Zákazníky ovšem nejsou malí kluci jako v první polovině 20. století, ale Škoda Auto. 

Během sedmi let od svého vzniku se Devinn rozrostl na společnost se stovkou zaměstnanců a se 160milionovým obratem. Firma prorazila především díky vývoji a testování LED světel pro mladoboleslavskou automobilku, nyní je její záběr ovšem mnohem širší a sahá až k vodíkovým technologiím, které dnes stojí v centru zájmu nejen automobilového průmyslu, ale celé energetiky. 

Podnikatelská cesta Luboše Hajského přitom začínala v 90. letech na pozici údržbáře společnosti Lukov Plast z Českého Dubu. I s jeho pomocí se z firmy podařilo vybudovat významného dodavatele automobilového průmyslu s 340 zaměstnanci, jehož hlavním produktem je dnes sluneční clona do aut. Hajský si za to vysloužil pozici technického ředitele a čtvrtinového podílníka. 

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit